Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیکشهر خبر داد:

رقم جدید میوه جم در سیستان و بلوچستان به بار نشست

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیکشهر گفت: از ویژگی های رقم جدید میوه جم اندازه بزرگتر و ماندگاری بیشتر نسبت به رقم محلی است، در سال آتی نهال آن در بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

رقم جدید میوه جم در سیستان و بلوچستان به بار نشست


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان حبیب رئیسی مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: از سال جاری رقم جدید به بار نشسته است که از ویژگی های آن میتوان به اندازه آن اشاره کرد که هم اندازه خرمای مضافتی بوده و دارای گوشت بیشتری است، به همین دلیل ماندگاری بیشتری نسبت به رقم محلی دارد.

وی افزود: مقاومت بالای ارقام مختلف درخت جم با آفات و سازگاری آن با خشکسالی های منطقه است و به دلیل بازار پسندی رقم جدید، در سال آتی نهال آن تکثیر و در بین کشاورزان منطقه توزیع خواهد شد.

رئیسی مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: گونه محلی جم به رنگ بنفش و سیاه ، شبیه و هم اندازه زغال اخته است که علاوه بر تازه خوری در تهیه شربت سرکه و ژله مورد استفاده قرار
می گیرد.

وی افزود: میوه جم سرشار از آنتی اکسیدان ویتامین های گروه B و C می باشد و در درمان و کنترل دیابت ، تصفیه خون و افزایش کارایی دستگاه گوارش و کبد موثر است. جم یا جمبولان یکی از میوه های نادر در کشور است که با اقلیم شهرستان های نیکشهر، چابهار، سرباز و کنارک سازگاری داشته و قدمت کشت آن در منطقه به بیش از سیصد سال پیش بر می گردد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید