Iranian Agriculture News Agency

رئیس منابع آب بانه استان کردستان:

سد عباس‌آباد بانه تا پایان امسال آبگیری می‌شود

رئیس اداره منابع آب شهرستان بانه با اشاره به پیشرفت مناسب سد عباس‌آباد این شهرستان از احتمال آبگیری موقت این سد تا پایان سال ۹۵ خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این سد تأمین آب شرب این شهرستان تا ۲۰ سال آینده بدون مشکل می‌شود.

سد عباس‌آباد بانه تا پایان امسال آبگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، انور کریمی‌کانی با اشاره به پیشرفت بیش از 80 درصد پروژه سد عباس‌آباد بانه از احتمال آبگیری موقت این سد تا پایان سال 95 خبر داد و اظهار داشت: با بهره برداری از این سد تامین آب شرب این شهرستان تا 20 سال آینده بدون مشکل می‌شود .

وی با اشاره به انجام عملیات بدنه، سرریز و پاکسازی در این قسمت از ساخت سد گفت: تلاش می‌شود که روند اجرا پروژه مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده صورت گیرد .

رئیس اداره منابع آب شهرستان بانه از پایان لوله‌گذاری تا ایستگاه پمپاژ بوئین به طول 17 کیلو خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون 11 کیلومتر خط لوله‌گذاری برای رسیدن به ایستگاه پمپاژه شهر و انتقال آب سدعباس آباد به مدار در دست اجرا قرار گرفته است .

وی وضعیت سد مخزنی کنونی را که تنها منبع تأمین آب شرب بانه است در این بازده زمانی مناسب ارزیابی کرد و یادآور شد: هم اکنون میزان آب ذخیره شده در پشت سد در حدود 4 میلیون متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 500 هزار متر مکعب بیشتر است؛ اما با توجه به اهمیت رعایت الگوی مصرف و بالا رفتن میزان دمای هوا کنترل مصرف آب از سوی همشهریان امری ضروری به نظر می‌رسد .

کریمی‌کانی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 22 هزار اشتراک آب در بانه وجود دارد افزود: سال‌های گذشته به دلیل کاهش میزان بارندگی شاهد جیره‌بندی آب در مقاطع مختلف از فصل تابستان بوده‌ایم و همین امر هم بهره‌برداری از سد عباس‌آباد برای مردم این شهرستان را بسیار حائز اهمیت کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید