Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی سقز استان کردستان مطرح کرد:

پیش‌بینی خرید بیش از 100 هزار تن گندم در سقز

مدیر جهاد کشاورزی سقز گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 100 هزار تن گندم در سطح شهرستان خریداری شود.

پیش‌بینی خرید بیش از 100 هزار تن گندم در سقز

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمد پیشداد در مصاحبه با خبرنگاران، اظهار داشت: کار کمباین‌داران به طور مرتب توسط دو گروه بررسی افت و ریزش نظارت می‌شوند و لیست خریدها به صورت روزانه، به منظور پرداخت وجه مربوطه، به بانک کشاورزی ارسال می‌شوند .

وی با بیان اینکه روند خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در سقز از اول تیرماه در سطح مزارع این شهرستان آغاز شده است،افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از 100 هزار تُن گندم در سطح شهرستان خریداری شود .

پیشداد ادامه داد: تاکنون 60 هزار تن از 75 هزار هکتار زمین دیم و پنج هزار هکتار زمین آبی شهرستان سقز برداشت شده است .

وی با بیان اینکه بیش از 45 درصد از گندم شهرستان برداشت و خریداری شده است، اضافه کرد: با آغاز فصل برداشت گندم، تعداد 13 مرکز خرید مشتمل بر سه سیلو، یک کارخانه آرد و 9 مرکز خرید تعاون روستایی اقدام به خرید از کشاورزان کردند که همکاران جهاد کشاورزی نیز در تمام مراکز خرید مستقر هستند .

پیشداد خاطر نشان ساخت: اصول زراعی از جمله بوجاری و ضدعفونی بذور مصرفی، تنظیم دستگاه‌های کشت، رعایت عمق مناسب کشت، مصرف مناسب کود، مبارزه جدی با سن مادر و پوره و علف‌های هرز و سایر آفات و بیماری‌ها، جایگزینی دستگاه‌های کشت مرسوم با دستگاه‌های مدرن مانند دستگاه کشت مستقیم و در کنار بارندگی و آب و هوای مناسب از جمله عوامل تولید و کیفیت مناسب گندم تولیدی شهرستان سقز به شمار می رود .

مدیر جهاد کشاورزی سقز تصریح کرد: سال گذشته 112 هزار تن گندم در شهرستان سقز برداشت شده است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید