Iranian Agriculture News Agency

صادرات نارنگی پاکستان افزایش می‌یابد

سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد اعلام کرد برای افزایش صادرات نارنگی با پاکستان همکاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد اعلام کرد برای افزایش صادرات نارنگی با پاکستان همکاری می‌کند. «خرم دستگیر‌خان» وزیر بازرگانی پاکستان با شرکت در اجلاس ویژه سازمان خوار و بار ملل متحد که در شهر «نروبی» واقع در «کنیا» برگزار شد برای افزایش صادرات نارنگی با سازمان جهانی خوار و بار (فائو) به توافق رسید .

به گزارش سایت کشاورزی ایران به نقل از دیلی اکسپرس، با توجه به توافقات صورت گرفته با فائو تسهیلات ویژه برای تولید کنندگان(باغ‌داران) و صادر کنندگان نارنگی ارائه خواهد شد که مسیر افزایش صادرات این محصول به کشورهای مختلف را هموار می‌کند .

خرم دستگیر خان در اجلاس سازمان فائو ضمن ملاقات با وزیر بازرگانی ایران خواستار برداشته شدن محدودیت واردات نارنگی توسط این کشور شد .

وزیر بازرگانی ایران قول داد اگر تحریم واردات نارنگی به طور کامل برداشته نشود باز هم در سال جاری ایران به مقدار معین نارنگی از پاکستان وارد خواهد کرد .

دستگیرخان با مثبت ارزیابی کردن مذاکره خود با سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد اطمینان داد که باغ‌داران پاکستانی آماده صادرات محصولات نارنگی خود باشند .

"کینو" یا نارنگی یکی از محصولات صادراتی مهم پاکستان است که بیش از ۱۵۰ شرکت تولیدات متنوع این محصول از جمله آب نارنگی و مربا را به کشورهای مختلف جهان صادر می‌کنند .

شهر لاهور مرکز ایالت «پنجاب» مرکز صادرات کینو است

کینو میوه‌ای مانند نارنگی اما بزرگ‌تر و پر‌آب تر از آن و بسیار شیرین است .

« وحید احمد» مسئول صادرات میوه و مرکبات پاکستان می‌گوید: صادرات نارنگی پاکستانی به دوبی و سریلانکا آغاز شد و در مرحله اول ۳۰ کانتینر به وزن ۷۸۰ تن به این کشور ها صادر شده است .

نارنگی پاکستانی یک محصول انحصاری است که به روسیه، امارات متحده عربی، افغانستان، ایران، مالزی، اندونزی و سایر کشورهای دنیا صادر می‌شود و طرفداران زیادی در این کشور‌ها دارد .

نارنگی پاکستانی در انگلیس طرفداران زیادی پیدا کرده است و از بین میوه‌ها، نارنگی و انبه پاکستان جایگاه ویژه‌ای در بازارهای میوه جهان دارند .

بیش از ۱۵۰ شرکت پاکستانی در صادرات نارنگی فعالیت دارند که محصولات مختلفی از جمله آب نارنگی و مربای نارنگی را به کشورهای مختلف صادر می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید