Iranian Agriculture News Agency

در افتتاحیه فاز سوم پتروشیمی شهدای مرودشت به ایانا اعلام شد:

ظرفیت تولید کود اوره در کشور به پنج میلیون و 200 هزار تن رسید/ افزایش 32درصدی میانگین مصرف کود اوره در کشور

با افتتاح فاز سوم پتروشیمی شهدای مرودشت در شیراز، 20 درصد به ظرفیت تولید اوره کشور افزوده می‌شود و ظرفیت کلی تولید به پنج میلیون و 200 هزار تن می‌رسد.

ظرفیت تولید کود اوره در کشور به پنج میلیون و 200 هزار تن رسید/ افزایش 32درصدی میانگین مصرف کود اوره در کشور

با افتتاح فاز سوم پتروشیمی شهدای مرودشت در شیراز، 20 درصد به ظرفیت تولید اوره کشور افزوده می‌شود و ظرفیت کلی تولید به پنج میلیون و 200 هزار تن می‌رسد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درباره اثرات افتتاحیه فاز سوم پتروشیمی مرودشت شیراز بر بخش کشاورزی گفت: با افتتاح رسمی فاز سوم پتروشیمی مرودشت شیراز، یک میلیون تن به ظرفیت کوده اوره کشور افزوده می‌شود.

یزدان سیف افزود: با افتتاحیه فاز سوم مجتمع پتروشیمی شیراز که تولیدات آن به‌طور عمده آمونیاک و اوره است، 20 درصد به ظرفیت تولید کود اوره کشور افزوده می‌شود که تولید بالاتر امکان افزایش عرضه و بالا رفتن قدرت چانه‌زنی را باعث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید کود اوره، توسط پتروشیمی‌های داخل کشور حدود چهار میلیون و 300 هزار تن بود که با افتتاح این پتروشیمی، ظرفیت کلی به پنج میلیون و 200 هزار تن می‌رسد.

سیف ادامه داد: تولید اوره در کشور خطی و مصرف آن سینوسی است و هرچقدر میزان تولید افزایش یابد، هزینه‌های مبادله، انبارداری و تأمین کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با افتتاح رسمی پتروشیمی پردیس، تا شش ماه دوم سال جاری، یک‌هزار و 800 تن دیگر به ظرفیت کود اوره کشور اضافه شود.


افزایش 42 درصدی توزیع کود اوره در کشور

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اعلام اینکه توزیع کود اوره در مقایسه با سه ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته از افزایش 42 درصدی برخوردار است، یادآور شد: در سال گذشته در مجموع توزیع کودهای پتاسه، ازته و فسفاته 330 هزار تن بود، در حالی که امسال به 480 هزار تن رسیده است و بخش اعظم آن نیز به کود اوره برمی‌گردد.

سیف تأکید کرد: میانگین مصرف کود اوره نیز از افزایش 32 درصدی در مقایسه با سال گذشته برخوردار است.

وی اظهار داشت: مصرف کودهای شیمیایی در کشور ما نسبت به میانگین جهانی کمتر است، اما فرهنگ استفاده صحیح آن در حال جا افتادن است.

گفتنی است، فاز سوم مجتمع پتروشیمی مرودشت در استان شیراز با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر نفت، استاندار و تنی چند از مسئولان کشور صبح امروز افتتاح شد. این طرح به‌عنوان دومین طرح بزرگ توسعه در شرکت پتروشیمی شیراز از سال 1385 آغاز و عملیات ساخت سرویس‌های جانبی و نیروگاه، آمونیاک و اوره گرانول از مهرماه سال 1388 آغاز شد.

این طرح مشتمل بر واحد آمونیاک سه با ظرفیت دوهزار و 50 تن در روز، واحد اوره سه با ظرفیت سه‌هزار و 250 تن در روز است و سالانه ظرفیت تولید 670 هزار تن آمونیاک و یک میلیون و 70 هزار تن اوره گرانول را دارد و با آغاز بهره‌برداری رسمی از طرح توسعه‌ای پتروشیمی شیراز با تولید سالانه 3.7 میلیون تن کودهای ازته (اوره پریل و اگرانو - نیترات آمونیوم) آمونیاک، اسیدنیتریک، متانول و آرگون در ردیف بزرگ‌ترین واحدهای صنعت پتروشیمی کشور دارای جایگاه است.

لازم به ذکر است، این طرح برای بیش از 23 میلیون نفر ساعت کار، اشتغال ایجاد می‌کند./

M-950429-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید