Iranian Agriculture News Agency

جهانگیری:

طرحهای نوین آبیاری به عنوان یکی از برنامه های مهم در اقتصاد مقاومتی است

معاون اول رئیس جمهوری گفت: در اقتصاد مقاومتی نیز به دلیل اینکه صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی را پایدار و بهره وری را افزایش می دهد، طرحهای نوین آبیاری به عنوان یکی از برنامه های مهم بر آن تاکید شده است

طرحهای نوین آبیاری به عنوان یکی از برنامه های مهم در اقتصاد مقاومتی است


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) اسحاق جهانگیری ظهرسه شنبه در جریان بازدید و افتتاح 12 هکتار از چهار هزار هکتار اراضی مجهز به سیستم آبیاری نوین در سروستان فارس به خبرنگاران گفت: طرحهای مختلفی در بخش کشاورزی در دست اجراست که یکی از آنها طرح توسعه آبیاری نوین است .

وی اظهار داشت: کشور به لحاظ آبی کشوری خشک است و ما نیازمند اجرای طرحهای مهم در زمینه صرفه جویی آب در بخش صنعت و کشاورزی هستیم و این یک برنامه جدی است که دولت آن را دنبال می کند .

جهانگیری اضافه کرد: برنامه دیگری که برای صرفه جویی اب داریم توسعه کشت گلخانه ای است که استانهایی از جمله فارس حتماً باید از این روش نیز استفاده کنند؛ زیرا میزان صرفه جویی این روش بسیار بالاست .

معاون اول رئیس جمهوری همچنین تأکید کرد: صنایع تبدیلی و مرتبط با بخش کشاورزی چون کارخانه تولید روغن باید ایجاد شود تا مردم در روستاها بمانند و این حوزه تأثیر گذار در اقتصاد مقاومتی خارج از سکنه نمانند .

جهانگیری همچنین با اشاره به اهمیت تراز تجاری صاردات و واردات در بخش های مختلف اظهار داشت: تراز تجاری واردات و صادرات مربوط به بخش کشاورزی در سال 92 منفی هشت میلیارد دلار بود که در سالجاری تبدیل به 3.4میلیارد دلار شده است .

معاون اول رئیس جمهوری با اظهار امیدواری از ادامه این روند تصریح کرد: باید جلوی خام فروشی در همه بخش ها گرفته شود و تبدیل به صنعتی با ارزش افزوده شود .

گفتنی است با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، وزیر جهاد کشاورزی و استاندار فارس طرح آبیاری نوین به صورت نمادین در چهار هزار هکتار از اراضی یکی از مزارع نمونه پسته شهرستان سروستان از توابع استان فارس افتتاح شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید