Iranian Agriculture News Agency

7.8 میلیون تن گندم در کشور خریداری شده/ پرداخت 56 هزار میلیارد ریال از بهای گندم‌ها

تا امروز 56 هزار میلیارد ریال بابت خریداری 7.8 میلیون تن گندم تضمینی گندم به کشاورزان سراسر کشور پرداخت شده است.

7.8 میلیون تن گندم در کشور خریداری شده/ پرداخت 56 هزار میلیارد ریال از بهای گندم‌ها

تا امروز 56 هزار میلیارد ریال بابت خریداری 7.8 میلیون تن گندم تضمینی گندم به کشاورزان سراسر کشور پرداخت شده است.

به گزارش ایانا، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه تا امروز 56 هزار میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان سراسر کشور پرداخت شده است، گفت: این شرکت با تمام توان پیگیر تأمین اعتبارات مورد نیاز خرید است و تمامی مطالبات گندمکاران را به مرور پرداخت خواهد کرد.

علی قنبری افزود: تا صبح امروز بیش از هفت میلیون و 830 هزار تن گندم با کیفیت به ارزش 100 هزار میلیارد ریال از کشاورزان 31 استان خریداری شده و 56 هزار میلیارد ریال هم بابت خرید گندم‌ها به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی با اشاره به افزایش 1.5 میلیون تنی میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در روزهای اوج خرید گندم قرار داریم و عرضه انبوه گندم به مراکز خرید همچنان ادامه دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اظهار خرسندی از تعامل مثبت گندمکاران کشور در زمینه تحویل محصول خود به مراکز خرید دولتی، ادامه داد: کشاورزان تاکنون تعامل خوبی با مراکز خرید این شرکت در سراسر کشور داشته‌اند و شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز به‌منظور جلب رضایت این قشر زحمتکش و مولد، تمام هم‌وغم خود در راستای تأمین اعتبارات مورد نیاز خرید تضمینی به‌کار بسته است تا حاصل دسترنج آنها به‌موقع پرداخت‌ شود.

قنبری، حجم عظیم اعتبارات مورد نیاز خرید گندم را حدود 140 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: اگرچه تأمین یک‌جای این میزان اعتبارات خرید، با توجه به شرایط و تنگناهای مالی دولت، امکان‌پذیر نیست، اما به‌طور مستمر از طریق وزارت جهاد کشاورزی و این شرکت پیگیری می‌شود؛ به‌طوری که ظرف روز جاری نیز دوهزار میلیارد ریال به حساب کشاورزان واریز شده است و این پرداخت‌ها به‌صورت پی‌درپی و تا تسویه کامل مطالبات گندمکاران ادامه خواهد داشت.

وی در پایان تعداد مراکز فعال خرید تضمینی گندم را یک‌هزار و 113 مرکز درحال حاضر برشمرد و تصریح کرد: این مراکز بیش از یک میلیون و 105 هزار محموله گندم را تاکنون از کشاورزان خریداری و ذخیره‌سازی کرده‌اند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید