Iranian Agriculture News Agency

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه:

کاهش 9 درصدی مصرف سوخت در بخش کشاورزی آذربایجان غربی

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه گفت: با اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس سطح زیرکشت، مصرف سوخت در بخش کشاورزی آذربایجان غربی 9 درصد کاهش یافت.

کاهش 9 درصدی مصرف سوخت در بخش کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، احمد مجرد در گردهمایی تخصصی آموزشی رؤسای مهندسی فرآورده های نفتی مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در ارومیه افزود: این امر در یک سال گذشته اتفاق افتاده و از 176 میلیون لیتر نفت گاز مصرفی به 160 میلیون لیتر در یک سال اخیر رسیده است .

وی اضافه کرد: این موفقیت با همراهی و تعامل سازنده سازمان جهاد کشاورزی در تعیین مقدار مصرف واقعی سطح زیرکشت کشاورزان انجام شد و این سازمان مشارکت بسیار خوبی در این خصوص داشته است .

وی اظهار کرد: منطقی کردن سهمیه سوخت در بخش های مختلف مصرف، یکی از راهکارهای اصلی در مبارزه با قاچاق سوخت و مقابله با عرضه خارج از شبکه به شمار می رود .

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه اظهار امیدواری کرد که در دیگر بخش ها نیز شاهد کاهش میزان مصرف سوخت در استان باشیم تا از اتلاف منابع جلوگیری شود .

محمد کرم بیگی مسئول سرویس های صنعتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران نیز در این نشست ضمن تشریح فرآیندهای جدید تعیین سهمیه واقعی، از برگزاری دوره های آموزشی مستمر در استان های مختلف کشور خبر داد و گفت: استفاده از تجربه های کارشناسان باتجربه مناطق و جهاد کشاورزی در بهبود مستمر فرایندهای تعیین سهمیه، تاثیر بسزایی خواهد داشت .

گفتنی است این سمینار آموزشی در دو روز متوالی در ارومیه برگزار شد و حاضران با اصول مکانیزاسیون در کشاورزی آشنا شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید