Iranian Agriculture News Agency

میزگرد تخصصی مدیریت منابع آب در ایانا با حضور کارشناسان این حوزه از آمریکا:

عبور تنش آبی از مرز بحران

"تنش آبی در ایران، از بحران گذشته است." این سخن یکی از سه کارشناس مدعو در میزگرد ایانا است که در حضور محمد حسین عمادی، مشاور توسعه فناوری وزیر جهاد کشاورزی عنوان شد.

عبور تنش آبی از مرز بحران


"تنش آبی در ایران، از بحران گذشته است." این سخن یکی از سه کارشناس مدعو در میزگرد ایانا است که در حضور محمد حسین عمادی، مشاور توسعه فناوری وزیر جهاد کشاورزی عنوان شد.

حسین اشک‌تراب، با ذکر این مطلب تأکید کرد: تنش آبی در ایران سریع‌الأثر بوده و باید برای مهار بحران آب در ایران به سرعت چاره‌اندیشی شود.

محسن مهران، مهندس مشاور شرکت روبیکان آمریکا، حسین اشک‌تراب، مدیر بخش آب سانتاکلارا آمریکا و بهمن شیخ، مهندس مشاور بازیافت آب آمریکا سه کارشناسی هستند که در این میزگرد شرکت کرده‌اند.

خبرگزاری ایانا، از این سه متخصص حوزه مدیریت آب با کوله‌باری از تجربه حفظ منابع آبی در خشک‌ترین ایالت آمریکا یعنی کالیفرنیا به این منظور دعوت به عمل آورد تا از دستاوردهای به روز آنها در ارتباط با تنش‌های آبی در ایران سود جوید.

استفاده از آب بازیافتی حتی برای آشامیدن، نقش مهم دانشگاه‌ها و در اولویت بودن نتایج تحقیقاتی آنها، قدرت تشکل‌هایی که در امر محیط زیست و آب فعالیت دارند، شرایط و ضوابط برداشت از آب‌‌های زیرزمینی، ارتباط دولت و مردم در حل بحران آب و بسیاری از مسائل دیگر که موضوعیتی مقایسه‌ای بین وضعیت ایران و کالیفرنیا داشت، از مهم‌ترین محورهای گفت‌وگو با کارشناسان مدعو محسوب می‌شود.

موضوع بحران آب، تنها مختص ایران نیست و چیزی نمانده تا به یک مسئله جهانی تبدیل شود؛ بنابراین استفاده از کارشناسانی که در دیگر نقاط جهان در مدیریت منابع آب، ید طولایی دارند، یکی از اولویت‌های مطرح شده در راستای حل بحران آب است.

به گزارش خبرنگار ایانا، اواسط هفته گذشته در دانشگاه صنعتی شریف، کارگاه مدیریت آب با حضور استادان دانشگاه‌های مختلف آمریکا برگزار شد و هر کدام از مختصصان به بحث و تبادل نظر درباره موضوع خاص در حیطه آب پرداختند. در این کارگاه دو روزه، " تجربه موفق مدیریت مصرف در ایالت کالیفرنیا " و " استفاده از آب بازیافتی " ازجمله مهم‌ترین محورهای مورد بحث درباره مسئله آب بود.

متن کامل این میزگرد به‌زودی منتشر خواهد شد./

V-950502-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید