Iranian Agriculture News Agency

دفتر پایانه صادرات سبزی و صیفی استان تهران در شهرستان پیشوا افتتاح شد

فعالیت رسمی دفتر پایانه صادرات سبزی و صیفی استان تهران طی آیینی با حضور جمعی از مسئولان در شهرستان پیشوا استان تهران آغاز شد.

دفتر پایانه صادرات سبزی و صیفی استان تهران در شهرستان پیشوا افتتاح شد


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، فرماندار شهرستان پیشوا در آیین آغاز به کار این دفتر گفت: استان تهران در تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصولات سبزی و صیفی، از استان های پیشرو کشور است که پیدا کردن بازار مصرف مناسب، یکی از مهمترین دغدغه های کشاورزان این استان محسوب می شود .

محمد کرم محمدی افزود: محصولات کشاورزی استان تهران از جمله سبزی و صیفی شهرستان پیشوا زمانی وارد بازار مصرف می شوند که محصول سایر استان ها نیز در بازار عرضه شده است که این امر باعث کاهش قیمت محصولات تولیدی می شود .

وی اظهار کرد: با وجود آنکه اقدامات مؤثری در زمینه پیدا کردن بازارهای هدف به ویژه بازارهای خارجی انجام شده ولی احداث پایانه صادراتی محصولات سبزی و صیفی در شهرستان پیشوا که رتبه نخست تولید این محصول در استان تهران را دارد می تواند در توسعه کشاورزی و به دست آوردن بازارهای مصرف جدید نقش بسزایی داشته باشد .

وی تصریح کرد: به طور یقین زمانی که کشاورزان نگرانی از بابت فروش محصولات خود نداشته باشند، می توانند به توسعه کشاورزی پرداخته و میزان تولید محصولات را افزایش دهند .

براساس این گزارش شهرستان پیشوا با بیش از 70 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران قرار دارد .

پیشوا از 16 هزار هکتار اراضی قابل کشت برخوردار است که به دلیل کمبود منابع آبی تنها 14 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی رفته است .

در شهرستان پیشوا حدود دو هزار هکتار گلخانه به تولید محصولات سبزی و صیفی مبادرت
می ورزد که از این جهت رتبه نخست استان تهران به پیشوا اختصاص دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید