Iranian Agriculture News Agency

نگاهی به مهم ترین رویدادهای تالار نقره ای در هفته اخیر؛

آماده باش وزیر جهاد کشاورزی به بورس کالای ایران

طی هفته گذشته رویدادها و اظهار نظرهای گوناگونی پیرامون بورس کالای ایران بود که در این گزارش مروری داریم بر این رویدادها.




طی هفته گذشته رویدادها و اظهار نظرهای گوناگونی پیرامون بورس کالای ایران بود که در این گزارش مروری داریم بر این رویدادها.

شفاف سازی بازار کشاورزی از طریق بورس کالا

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، یکی از مهم ترین اظهارنظرهای هفته گذشته در حوزه بازار سرمایه، اعلام عرضه محصولات کشاورزی به منظور شفاف سازی معاملات در بورس کالا بود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با هدف شفاف سازی میزان عرضه و تقاضا و تامین به موقع و کافی محصولات از هفته آینده کالاهای اساسی کشاورزی نظیر روغن، برنج، مرغ و شکر در بورس کالا عرضه می شود.

محمود حجتی بر اطلاع رسانی در بخش کشاورزی و سایر بخش های دولت تاکید کرد و گفت: ما باید همه امکانات را برای اطلاع رسانی دستاوردهای دولت تجهیز کنیم و با مستندسازی، لایه های مختلف افکار عمومی جامعه را با فعالیت ها و موفقیت های دستگاه های اجرایی آشنا کنیم.

وی در بیست و هفتمین نشست شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی کشور که هفته گذشته در محل این وزارتخانه برگزار شد، افزود: با ورود کالاهای اساسی به بورس کشاورزی و قرار گرفتن آن روی تابلو، میزان عرضه و تقاضای این محصولات در جامعه نیز مشخص خواهد شد.

کمک بورس کالا به افتتاح یک طرح ملی در پتروشیمی شیراز


سه شنبه گذشته در حالی طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به طور رسمی افتتاح شد که بخشی از تامین مالی این طرح ملی چندی پیش با انتشار اوراق سلف موازی اوره از طریق بورس کالای ایران تامین شده بود.

چندی پیش پتروشیمی شیراز با طی کردن مراحل قانونی، اقدام به انتشار اوراق سلف موازی اوره در بورس کالای ایران کرد و با استقبال بی نظیر سرمایه گذاران، توانست ظرف یک ثانیه ٢٠٠٠میلیارد ریال برای نهایی کردن طرح آمونیاک و اوره خود تامین مالی کند. به این ترتیب شاهد پیوند ابزارهای مالی بازار سرمایه کشور با صنایع مختلف در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم تا از بار تامین مالی که طی سال های اخیر روی دوش بانک ها سنگینی کرده است، کم شود. همچنین غلامرضا سلیمانی مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری غدیر نیز از این شیوه تامین مالی از طریق بورس کالای ایران برای پتروشیمی شیراز، تقدیر و تشکر کرد.

در همین راستا روز سه شنبه معاون اول رئیس جمهوری در مراسم افتتاح طرح سوم آمونیاک و اوره پتروشیمی شیراز گفت: امیدواریم که شرکت‌های پتروشیمی بخش خصوصی در این زمینه افزایش و توسعه یابد و با توجه به فرصت‌های خوبی که برای کشور به وجود آمده و در عین حال چهارچوب‌های‌ اقتصاد مقاومتی بتوانیم وارد رونق اقتصادی شویم.

اسحاق جهانگیری گفت: آنچه اهمیت دارد اینکه باید شرایطی وجود داشته باشد که نهادهای عمومی و خصوصی بتوانند سهام خود را در بورس عرضه کنند و بگذارند تا مردم سهامدار باشند، تا از این طریق تأمین مالی انجام شود. در حال حاضر حجم صادرات کشور به بیش از ۵ میلیارد دلار رسیده و باید از کل واحدهای پتروشیمی فعلی در این بخش قدردانی کرد که توانسته‌اند، در دوران تحریم‌ها این اقدامات را انجام دهند.

جذب پس انداز خانوارها به معاملات سکه

مدیر عامل بورس کالای ایران در رابطه با روند معاملات نقدی سکه در بورس گفت: این بازار علاوه بر مدیریت نوسانات بازار نقدی سکه می تواند نوسانات کاذبی را که بعضاً منجر به ضرر و زیان افراد می شود را کنترل کند.

حامد سلطانی نژاد، معاملات برخط سکه را در بورس، استراتژی جدید برای سرمایه گذاران برشمرد و عنوان کرد: با توجه به اینکه فرصت های سرمایه گذاری در بازار سکه فرصت های پرتلاطمی است، معامله گران در این بازار امکان خرید و فروش سریع و بصورت آنلاین و به موقع در اختیار دارند و از این رومعاملات برخط سکه می تواند پس انداز خانوارها را به خود جذب کند.

مهر تایید مجمع عمومی بر عملکرد بورس کالا

با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بورس کالای ایران،‌ سهامداران بورس کالا عملکرد آن را مورد تایید قرار دادند و مجمع عمومی فوق العاده این بورس نیز، با افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه بورس کالای ایران موافقت کرد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید