Iranian Agriculture News Agency

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پلدشت خبر داد:

تلاش برای ترویج تولید مرغ بومی در پلدشت

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پلدشت از تلاش این مدیریت برای ترویج تولید مرغ بومی در این شهرستان خبر داد.

تلاش برای ترویج تولید مرغ بومی در پلدشت


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، قاسم تاروردی‌زاده افزود: پلدشت یکی از شهرهای مهم آذربایجان غربی در تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ بوده و هر ساله شاهد صادرات گوشت مرغ از این شهرستان به سایر شهرهای استان و کشور هستیم .

وی با اشاره به فعالیت 18 واحد مرغداری در شهرستان پلدشت، تصریح کرد: حمایت‌های خود را از واحدهای مرغداری به عمل می‌آوریم، به طوری که نهاده‌ها در بین مرغداری‌ها توزیع می‌شود .

مدیرجهاد کشاورزی پلدشت بر افزایش تعداد مرغداری‌های این شهرستان تأکید کرد و ادامه داد: توسعه بخش کشاورزی در زمینه‌های مختلف یکی از مهمترین برنامه‌های جهاد کشاورزی این شهرستان است .

این مسئول میزان جوجه‌ریزی مرغداری‌های این شهرستان را مورد اشاره قرار داد و اذعان داشت: سالانه 993 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های شهرستان پلدشت را شاهد هستیم .

تارودی‌زاده با بیان اینکه ترویج تولید مرغ بومی در این شهرستان مورد توجه قرار دارد، اظهار داشت: از طرح‌های کشاورزی در زمینه توسعه مرغداری‌ها استقبال کرده و در این خصوص حمایت‌های ویژه‌ای نیز داریم .

مدیرجهاد کشاورزی پلدشت با بیان اینکه هم اکنون 50 هزار قطعه مرغ بومی در این شهرستان در طی یکسال تولید می‌شود، گفت: بنا داریم تعداد عمل‌آوری این بخش را افزایش دهیم .

این مسئول بر واگذاری تسهیلات در این زمینه اشاره کرد و افزود: امسال 2 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد پایین به مرغداری‌های این شهرستان پرداخت شده است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید