Iranian Agriculture News Agency

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

کشمش استان زنجان به بلژیک و هلند صادر شد/ صادرات 176 هزار دلاری کشمش استان به کشورهای اروپایی

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ارزش ریالی کشمش صادراتی از استان زنجان طی خرداد ماه سال جاری را 5 میلیارد و 300 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: کشمش استان طی خرداد ماه به کشورهای بلژیک و هلند صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، عبدالله جعفری با اشاره به اینکه استان زنجان هم اکنون ظرفیت های فراوانی در زمینه صادرات کشمش داراست، تصریح کرد: با توجه به وجود کارخانجات فرآوری قوی و مجهز به آخرین تکنولوژی های روز این استان در تولید و صادرات انواع کشمش بویژه به کشورهای اروپایی حتی در دوران تحریم موفق عمل کرده است.

وی خاطر نشان کرد: طی خرداد ماه سال جاری بالغ بر 117 تن کشمش به ارزش بیش از 176 هزار دلار از استان زنجان به کشورهای اروپایی صادر شده است.

جعفری ارزش ریالی کشمش صادراتی از استان زنجان طی خرداد ماه سال جاری را 5 میلیارد و 300 میلیون ریال اعلام کرد و بیان داشت: کشمش استان طی خرداد ماه به کشورهای بلژیک و هلند صادر شده است.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان کیفیت مطلوب کشمش تولیدی استان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: کیفیت کشمش تولیدی استان به نحوی است که کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای پیشرفته همچون روسیه و ترکیه به عنوان خریداران دائمی کشمش استان به شمار می روند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صنعت کشمش استان زنجان از نبود سرمایه در گردش رنج می برد، یادآور شد: در صورت تأمین تسهیلات ارزان قیمت قابلیت افزایش تولید و صادرات کشمش استان به بیش از سه برابر در واحدهای تولیدی و صنایع مرتبط وجود دارد.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: انگور از جمله مهم ترین محصولات باغی استان زنجان به شمار می رود، به طوری که این استان از استان های مهم تولید کننده انگور و کشمش در کشورمان محسوب می شود..


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید