Iranian Agriculture News Agency

بر اساس آیین‌نامه ابلاغی معاون اول رئیس جمهوری به دستگاه‌های اجرایی کشور؛

بازدید نمایندگان دستگاه‌های اجرایی از واحدهای تولیدی، مشمول ضوابط قانونی شد

معاون اول رئیس جمهوری، آیین‌نامه اجرایی بازدید و مراجعه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به واحدهای تولیدی را که به تصویب هیأت وزیران رسیده بود ابلاغ کرد.

بازدید نمایندگان دستگاه‌های اجرایی از واحدهای تولیدی، مشمول ضوابط قانونی شد

معاون اول رئیس جمهوری، آیین‌نامه اجرایی بازدید و مراجعه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به واحدهای تولیدی را که در سوم مردادماه سال جاری به تصویب هیأت وزیران رسیده بود، ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا، بر اساس این آیین‌نامه در هشت ماده که به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد ماده (7) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب سال 1390 خورشیدی به تصویب هیأت وزیران رسیده و حال از سوی جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برای اجرا ابلاغ شده است، دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مکلف شده‌اند طبق قانون و ملاحظات تعیین شده، به واحدهای تولیدی مراجعه کنند.

طبق ماده (2) این آیین‌نامه، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده است تا طی شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این آیین‌نامه، نسبت به طراحی و راه‌اندازی سامانه با قابلیت‌های امکان پردازش اطلاعات، امنیت اطلاعات و کنترل سطح دسترسی دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تولیدی، اختصاص شماره واحد به واحدهای تولیدی و... که در تبصره‌های ذیل این ماده مورد اشاره قرار گرفته است، اقدام کند.

به گزارش ایانا، بر اساس ماده (3) این آیین‌نامه دستگاه‌های اجرایی که وزارت جهاد کشاورزی نیز یکی از آن‌ها است، موظف هستند جهت انجام وظایف قانونی خود از داده‌ها، اطلاعات و گزارش‌های بازدیدهای صورت‌گرفته یکدیگر که در سامانه‌ای به همین منظور ثبت شده است، استفاده کنند.

بر اساس ماده (4) این آیین‌نامه نیز نمایندگان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند برنامه بازدید از واحدهای تولیدی شامل واحد تولیدی مورد بازدید، تاریخ و روز بازدید و موارد بازدید را که پیش تر باید مصادیق مراجعات بدون هماهنگی و سرزده به تأیید کارگروهی متشکل از 13 نماینده شامل معاونان پنج وزارتخانه، چهار سازمان و رؤسای اتاق ایران، اتاق تعاون ایران، اتاق اصناف ایران و نماینده سایر دستگاه‌ها (حسب موضوع با حق رأی) برسد، در سامانه ثبت کنند.

در ماده شش این آیین‌نامه نیز وظایف و اختیارات کارگروه یادشده تعیین شده است.

این آیین‌نامه در ششم مردادماه جاری با امضای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به دستگاه‌های مربوطه شامل وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ جهاد کشاورزی، امور اقتصاد و دارایی؛ دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان‌های ملی استاندارد؛ مدیریت و برنامه‌ریزی کشور؛ حفاظت محیط زیست؛ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران؛ اصناف ایران و تعاون ابلاغ شد./

S-950507-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید