Iranian Agriculture News Agency

با حضور مسوولان ارشد جهاد کشاورزی در شورای اداری استان فارس عنوان شد:

اعطای تسهیلات ۱۵ درصدی برای احداث گلخانه، بدون محدویت

در حالی که در کل کشور حدود 55 درصد آب کشاورزی از محل آب زیرزمینی است، در استان فارس بیش از 80 درصد از محل سفره های آب زیر زمینی است.

اعطای تسهیلات ۱۵ درصدی برای احداث گلخانه، بدون محدویت


به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، آقائی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس، جلالی معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور، نوری مشاور وزیر، رضوی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در معیت خادم نماینده مردم شهرستان سپیدان در مجلس شورای اسلامی ، قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی از مدیران در سفر یک روزه خود به استان فارس ضمن بازدید از مجتمع جمع آوری شیر پگاه در منطقه بیضا و گلخانه در دست احداث یک هکتاری گل رز، از چند طرح آبخیزداری این شهرستان با کشاورزان و بهره برداران شهرستان سپیدان طی جلسه ای مسائل و مشکلات آنها را بررسی و در ادامه در شورای اداری این شهرستان تشکیل جلسه دادند .

در جلسه با کشاورزان منطقه خادم نماینده مردم شهرستان سپیدان خطاب به قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان این که استان فارس قطب کشاورزی کشور است، گفت: در استان فارس با وجود اینکه 20 درصد کاهش بارندگی و در قریب100000 هکتار به دلیل خشکسالی برداشتی صورت نگرفته 10 درصد افزایش تولید رخ داده گفت: سطح این افزایش در کشور 30درصد بوده است به گونه ای که در سال زراعی جاری با توجه به خشکسالی ها سطح زیر کشت محصولات تا 500 هزار هکتار کاهش داشته است، ولی افزایش تولید گندم در سطح کشور داشتیم و تاکنون بیش از 9 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است و برنامه واردات گندم به کشور را نداریم .

وی افزود: در بخش کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش خرید گندم داشته ایم و تاکنون بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان پول گندم خریداری شده از کشاورزان پرداخت شده و روزانه 250 میلیارد تومان پول به کشاورزان گندم کار پرداخت می شود .

آقایی خاطرنشان کرد: در ۳ سال فعالیت دولت تدبیر و امید وزارت جهاد کشاورزی واردات میوه را به کشور ممنوع کرده، تنظیم بازار را بر اساس تولید داخلی انجام داده و در تولید اکثر محصولات کشاورزی خودکفا شده ایم و مازاد بر تولید کشور را صادر نموده ایم .

وی یادآور شد: در دولت تدبیر و امید در وزارت جهاد کشاورزی امضاء طلایی وجود ندارد، یعنی در هر زمینه واردات و صادرات داشته باشد کلیه افراد دارای کارت بازرگانی می توانند این اقدام را انجام دهند چه در صادرات دام زنده ما انحصاری عملی نمی کنیم و هر فردی که علاقه به صادرات دارد می تواند در این امر وزارت جهاد کشاورزی را همراهی نماید .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، جلالی در بازدید از طرح های آبخیز داری این شهرستان اظهار داشت برنامه کشت و توسعه درختان مثمر در اراضی شیب دار با هدف حفظ ، تثبت خاک و احیاء عرصه های آسیب دیده اجرا می شود .

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کل کشور حدود 55درصد آب کشاورزی از محل آب زیرزمینی می باشد اما در استان فارس بیش از 80 درصد از محل سفره های آب زیر زمینی است افزود: منابع طبیعی بستر حیات پایدار است و اجرای طرح های آبخیز داری و آبخوان داری که موجب تعادل سفره های زیر زمینی می شود از اولویت های کنونی کشور است .

جلالی در قسمتی دیگر از سخنانش با اشاره به آتش سوزی های اخیر جنگل ها و مراتع کشور اظهار داشت: با پایش های انجام شده و بررسی تصاویر ماهواره ای ملاحظه می شود که اکثر آتش سوزی ها از کنار جاده ها شروع می شود

رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور در خاتمه گفت :ما همچنان که خود را مسئول اراضی ملی می دانیم. خود را مسئول مستثنیات مردم هم می دانیم و این مهم را به همکاران خود نیز همواره یادآور شده ایم .

بنا به این گزارش رضوی رئیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور ضمن اشاره به تاریخچه و اهداف راه اندازی این صندوق اظهار داشت: سرمایه و آموزش دو مولفه اساسی توسعه است .

در جلسه شورای اداری شهرستان سپیدان قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بخش کشاورزی یکی از مردمی ترین بخش ها است که به واسطه پتانسیل های طبیعی، اقلیمی و پتانسیل های بالقوه و بالفعل که در آن وجود داشته، توانسته است بخش اعظمی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص دهد، که این مهم در استان فارس بیشتر است. استان فارس بیشینه کشاورزی دارد و بیش از ۵۰ درصد فضای کسب و کار به کشاورزی وابسته است و بیش از ۵۰ درصد فضای کسب و کار به کشاورزی وابسته است و وزارت جهاد کشاورزی در بحث اقتصاد مقاومتی توانسته است رتبه برتر را در کشور به خود اختصاص دهد .

این مقام مسئول بیان داشت: با توجه به چالش آب و محدودیت هایی که در بخش آب دارا می باشد محوریت تمام استراتژی های سازمان را بر مبنای مدیریت آب گذاشته ایم و مدیریت تقاضا برای آب را به عنوان سرلوحه کارهای خودمان قرار داده ایم .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید