Iranian Agriculture News Agency

افتتاح 6 طرح عشایری در شهرستان سلماس

دو پروژه حمام خورشیدی و چهار پروژه بهسازی چشمه و آبشخور دامی شهرستان سلماس افتتاح و مورد بهره برداری عشایر منطقه قرار گرفت.

افتتاح 6 طرح عشایری در شهرستان سلماس


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان غربی ، در جلسه شورای عشایری شهرستان سلماس با حضور فرماندار سلماس، مدیر کل امور عشایر استان و جمعی از مسئولان ادارات و عشایر منطقه در ییلاق ساری چیچک جنوبی این شهرستان برگزار شد . زینال زاده با اشاره به سیمای عشایر شهرستان سلماس و
پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در منطقه افزود: با توجه به اینکه لازمه یادگیری فنون و
مهارت های جدید، ارتقاء سطح سواد و ریشه کنی بیسوادی در جامعه است، لازم است توجه و اهتمام ویژه ای در زمینه سواد آموزی عشایر صورت گیرد
.

مدیر کل امور عشایر استان در ادامه با اشاره به راه اندازی کمپ موقت و سیار آموزش فنی و حرفه ای در مناطق عشایری، مهارت آموزی را برای جوانان عشایری جهت رونق بخشی فعالیت ها و توسعه فرصت های شغلی ضروری عنوان کرد و ادامه داد: دوره های فنی و حرفه ای فرصت مناسبی برای یادگیری فنون و مهارت های جدید طبق استانداردهای آموزشی و دستیابی جوانان عشایر به کسب و کار جدید و رسیدن به اشتغال پایدار است .

زینال زاده برگزاری کلاسهای آموزشی - ترویجی در زمینه اصول دامداری، بیماریهای دامی، بیمه اجتماعی عشایر، صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری و ... را درراستای افزایش آگاهی و توانمندی عشایر تاثیرگذار عنوان کرد .

وی در ادامه از اجرای طرح حمام و فانوس خورشیدی در مناطق عشایری خبر داد و افزود: اجرای این پروژه ها با هدف تأمین رفاه عمومی عشایر و کاهش هزینه های آنان با استفاده از ترویج و راه اندازی انرژی های نو در مناطق عشایری صورت می گیرد .

در ادامه فرماندار سلماس ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری شورای عشایر در مناطق ییلاقی افزود: عشایر به عنوان حافظان مرزها نقش بسیار مؤثری را در تأمین امنیت کشور دارند .

حاج علیلو با اشاره به پروژه های عمرانی اداره امور عشایر شهرستان سلماس خاطر نشان کرد: پروژه های عمرانی اجرا شده در مناطق عشایری هر چند از لحاظ حجم عملیات و هزینه کرد اعتبارات، چشمگیر نیست ولی از لحاظ تأثیر گذاری در زندگی عشایری و افزایش تولیدات دامی بسیار مؤثر و حائز اهمیت هستند .

در ادامه این جلسه محمدی اقدم مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستائی با بیان اینکه اجرای پروژه های آبرسانی بخش کوهسار سلماس در اولویت کاری شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد، گفت: تعداد چهار پروژه آبرسانی در مناطق عشایری شهرستان سلماس در حال اجراست که تعداد 750 خانوار عشایری از مزایای این پروژه ها بهره مند خواهند شد .

گفتنی است در این مراسم از مادر معظم شهید بزرگوار شمس الدین پری نیا و معاون شبکه دامپزشکی و چند تن از فعالان اداره امور عشایر شهرستان سلماس با اهداء لوح تجلیل و قدرانی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید