Iranian Agriculture News Agency

دامپزشکی هشدار داد؛

پرهیز به شهروندان برای خرید گوشت چرخ‌کرده آماده در قصابی‌ها

عرضه گوشت چرخ‌کرده از قبل آماده شده در قصابی‌ها ممنوع است و گوشت صرفاً باید در حضور مشتری چرخ شود.

پرهیز به شهروندان برای خرید گوشت چرخ‌کرده آماده در قصابی‌ها


عرضه گوشت چرخ‌کرده از قبل آماده شده در قصابی‌ها ممنوع است و گوشت صرفاً باید در حضور مشتری چرخ شود.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمان، مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان ضمن هشدار به شهروندان از آنان درخواست کرد به هیچ‌عنوان گوشت چرخ کرده از قبل آماده شده در قصابی‌ها را خریداری نکنند.

جواد نگارستانی افزود: عرضه گوشت چرخ‌کرده از قبل آماده شده ممنوع است و گوشت صرفاً باید در حضور مشتری چرخ شود. ضمن اینکه از خرید گوشت قرمز تازه که در بیرون یخچال قصابی‌ها نگهداری می‌شوند، خودداری و لازم است گوشت تازه در یخچال فروشگاه نگهداری و پس از تقاضای مشتری به بیرون یخچال منتقل و تحویل داده شود.

وی از شهروندان خواست گوشت چرخ‌کرده را به‌صورت تازه تهیه کنند، زیرا تهیه بیش از نیاز آن ملزم به نگهداری در فریزر است که این امر باعث افت کیفیت گوشت می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمان با اعلام اینکه اگر عامل آلودگی گوشت، میکروبی باشد با بروز مشکلات گوارشی همراه است، خاطرنشان کرد: دل‌پیچه، دل درد، استفراغ، تهوع و اسهال از جمله علائمی است که فرد پس از مصرف این نوع گوشت‌ها با آن روبه‌رو می‌شود و گاهی اسهال شدید و از دست رفتن آب بدن به دیگر موارد افزوده می‌شود و دیر رسیدن به حال جسمانی بیمار ممکن است جان او را نیز به خطر بیندازد.

نگارستانی ادامه داد: به‌منظور ممانعت از انتشار عوامل میکروبی باید گوشت، مرغ، ماهی و میگو را جدا از سایر مواد غذایی نگهداری کنید.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه نظارت بهداشتی بر گوشت قرمز و سایر فرآورده‌های خام دامی همچون مرغ، ماهی، میگو، شیر، عسل، تخم‌مرغ، آلایش‌های خوراکی و... صرفاً از وظایف دامپزشکی است، ضرورت دارد شهروندان هرگونه تخلف احتمالی در عرضه این موارد را به شماره تلفن 1512 اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به برخورد با متخلفان اقدام لازم صورت گیرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید