Iranian Agriculture News Agency

معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر خبر داد:

آماده ورود سرمایه‌گذاران در تولید کود کمپوست هستیم/ نگران تولید کود کمپوست برای تولیدکنندگان نیستیم

شرکت توسعه نیشکر همکاری‌های لازم را با کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری در تولید کود کمپوست باشند، خواهد داشت.

آماده ورود سرمایه‌گذاران در تولید کود کمپوست هستیم/ نگران تولید کود کمپوست برای تولیدکنندگان نیستیم

شرکت توسعه نیشکر همکاری‌های لازم را با کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری در تولید کود کمپوست باشند، خواهد داشت.

به گزارش ایانا، معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اعلام این خبر گفت: از هر یک میلیون تن نیشکر حدود یک‌سوم آن را باگاس تشکیل می‌دهد و از طرف دیگر اگر سرشاخه‌های نیشکر را هم به این مقدار باگاس بیفزاییم محصول اولیه فراوانی برای تولید کود کمپوست در اختیار داریم.

حسین آمیلی افزود: آماده ورود سرمایه‌گذاران در بحث تولید کود کمپوست هستیم و همکاری‌های لازم را در این زمینه با کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری در تولید کود کمپوست باشند را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در هر هکتار تا 40 تن می‌توانیم کود کمپوست استفاده کنیم و از آنجا که در هر کشت و صنعت 10 هزار هکتار سطح زیر کشت نیشکر داریم، لذا چیزی حدود 400 هزار تن کود کمپوست برای هر یک از واحدهای خود لازم داریم؛ بنابراین جای نگرانی از بابت تولید کود کمپوست به مقدار زیاد برای تولیدکنندگان وجود ندارد.

معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه استفاده از کود کمپوست باعث کاهش استفاده از کودهای شیمیایی می‌شود، ادامه داد: کود کمپوست مواد آلی خاک را تأمین می کند و استفاده ازآن کمک به محیط زیست است.

آمیلی تصریح کرد: در کنار تولید پایدار باید محیط زیست پایدار و اشتغال پایداری هم وجود داشته باشد؛ لذا در مراحل مختلف مسیر حرکت خود با انجام تحقیقات و کار پژوهشی نیازهای خود را شناسایی و برنامه‌ریزی برای برآورده کردن این نیازها را انجام می‌دهیم و تولید کود کمپوست نیز از این مقوله خارج نیست.

وی یادآور شد: برای استفاده کامل از نیشکر که محصولات متنوعی از آن تولید می‌شود و دارای ارزش بالایی است برنامه داریم چرا که معتقدیم کارهای زیادی را می‌توان انجام داد و راه‌های زیادی نیز وجود دارد اما آن چیزی که گاهی باعث دلسردی می‌شود بحث مطالبات کارشناسی نیست بلکه بحث‌های غیرعلمی و غیرفنی است که زیر لوای مطالبات اجتماعی زده می‌شود. شکی نیست که مطالبات اجتماعی برای ما مهم هستند و سعی می‌کنیم در حد بضاعت صنعت نیشکر در این زمینه فعال باشیم.

آمیلی در پایان تأکید کرد: تلاش ما همواره حفظ و نگهداشت تولیدی پایداراست که تراز محیط زیستی منطقه را با مشکل روبه‌رو نکند و برای مردم اشتغال و عواید اقتصادی داشته باشد در نهایت در راستای پایداری اکوسیستم باشد و بدانیم اگر فی‌المثل در زمینه برداشت نیشکر در فصل برداشت، بخشی از مزارع را مجبور می‌شویم برای برداشت بسوزانیم حتماً به فکر اقدامات جبرانی ان برای محیط زیست هستیم و درصدد هستیم تراز زیست محیطی را همواره مثبت نگه داریم./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید