Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

پرورش ماهی در قفس از پروژه های ویژه اقتصاد مقاومتی در زنجان/ تولید 12 هزار تن انواع محصولات آبزی در استان در سال گذشته

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: پرورش ماهی در قفس از جمله پروژه های ویژه ای است که در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان زنجان در دستور کار قرار گرفته و تولید و پرورش ماهی به این روش از اولویت های سازمان محسوب می شود.

پرورش ماهی در قفس از پروژه های ویژه اقتصاد مقاومتی در زنجان/ تولید 12 هزار تن انواع محصولات آبزی در استان در سال گذشته


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان

زنجان، مهدی قهرمانی با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس مصوب ستاد آب های شمالی جنوبی و آب های داخلی است، افزود: استان زنجان یکی از معدود استان هایی است که موفق شده از منابع آبی خود برای آبزی پروری به بهترین نحو ممکن استفاده کند، به طوری که سال گذشته تولید انواع محصولات آبزی در استان به 12 هزار تن رسید .

وی با اشاره به صادرات 70 درصدی محصولات آبزی استان زنجان طی سال گذشته عنوان کرد: زنجان به عنوان یک استان پیشرو در حوزه شیلات نقش مهمی در تامین نیاز پروتئینی استان های همجوار دارد .

قهرمانی خاطرنشان کرد: در کنار افزایش تولید و صادرات انواع محصولات آبزی طی سال های گذشته در استان زنجان، این استان موفق به ارتقای سرانه مصرف آبزیان شده به طوری که همه ساله سرانه مصرف را در حد میزان تعریف شده افزایش داده و ماهی را به عنوان یک منبع پروتئینی بسیار مناسب وارد سبد غذایی خانوارها کرده است .

این مسئول بیان داشت: افزایش سرانه مصرف ماهی ضمن اینکه توسعه واحدهای آبزی پروری را می طلبد، بازار مطمئنی برای فروش محصولات تولیدی را نیز ایجاد می کند .

وی بر ضرورت استفاده بهینه از تمامی منابع آبی در روند تولید آبزیان در استان زنجان تاکید کرد و ادامه داد: در این راستا استفاده از آب موجود در مخازن سدها بصورت جدی در دستور کار قرار گرفته و طبق پتانسیل‌سنجی انجام گرفته ظرفیت پرورش یک هزار و 850 تن انواع ماهی در مخازن سدهای استان وجود دارد .

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان یادآور شد: قرار است طرح پرورش ماهی در قفس در سدهای تحت مدیریت شرکت آب منطقه ای همچون سد گلابر و سد میرزاخانلو و سدهای تحت مدیریت سازمان جهاد کشاورزی همچون سدهای خندقلو، بوئین و حسن ابدال عملیاتی شود .

وی در پایان خاطر نشان ساخت: این سدها برای مصارف کشاورزی در استان زنجان احداث
شده اند و برای سد هایی که دارای مصارف آب شرب هستند، هیچ برنامه توسعه ای دیده نشده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید