Iranian Agriculture News Agency

مدیرجهادکشاورزی شهرستان آران و بیدگل خبر داد:

خسارت 30 درصدی به قطب پسته اصفهان / آران و بیدگل با بیش از 3 هزار و 500 هکتار باغ پسته رتبه نخست تولید پسته استان را دارد

مدیرجهادکشاورزی شهرستان آران و بیدگل از وارد شدن خسارت 30 درصدی به باغات پسته آران و بیدگل، به عنوان قطب تولید این محصول در استان اصفهان خبر داد.

خسارت 30 درصدی به قطب پسته اصفهان / آران و بیدگل با بیش از 3 هزار و 500 هکتار باغ پسته رتبه نخست تولید پسته استان را دارد


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان

اصفهان فتاح با بیان اینکه خسارت ناشی از طوفان های شدید و گرمای زودرس هوا در شهرستان کویری آران و بیدگل بوده است، افزود: در اثر این خسارت خوشه های پسته در باغ های شهرستان ریزش شدید داشته است .

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از 20 میلیارد ریال به پسته کاران آران و بیدگل خسارت وارد شده است، گفت: هم اکنون آران و بیدگل با بیش از 3 هزار و 500 هکتار باغ پسته با 50 درصد سطح زیرکشت، رتبه نخست تولید پسته استان را دارد که این خسارت موجب کاهش عملکرد استانی نیز می شود .

مدیرشهرستان، کاشت پسته در آران و بیدگل را با توجه به کمبود شدید منابع آبی و همچنین دارا بودن زمین مناسب برای کاشت پسته مطلوب دانست و افزود: تشویق کشاورزان آران و بیدگل به سوی کشت محصولات نیازمند به آب کمتر مانند پسته از برنامه های مدیریت جهادکشاورزی در راستای تغییر الگوی کشت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید