Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت جھاد کشاورزی شھرستان دره شھر خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی استفاده و مصرف بهینه آب کشاورزی

سرپرست مدیریت جھاد کشاورزی شھرستان دره شھر استان ایلام از برگزاری کارگاه آموزشی استفاده و مصرف بھینه آب کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی استفاده و مصرف بهینه آب کشاورزی


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان

ایلام فیلی سرپرست مدیریت جھاد کشاورزی شھرستان دره شھر با اعلام این خبر گفت: به منظور بالا بردن سطح اطلاعات و دانش فنی پمپاژداران و صاحبان چاھھای آب کشاورزی، تأمین آب کشاورزی،ی کارگاه آموزشی - ترویجی پیرامون استفاده و مصرف بھینه آب کشاورزی به روش نوار تیپ در مزارع کشاورزی اعم از زراعی و باغی با شرکت ٣٠ نفردر این شھرستان برگزار شد .

فیلی با بیان این مطلب که مھمترین منابع آبی در این شھرستان رودخانه سیمره است گفت: استفاده از روشھای غلط آبیاری در مزارع نظیر آبیاری نشتی به میزان زیادی به اتلاف وھدررفت آب کشاورزی و تحلیل منابع آبی کمک می کند.

وی یادآور شد: بھره گیری مناسب از سیستم ھای نوین آبیاری در مزارع کشاورزی و آشنایی کشاورزان منطقه با این نوع آبیاری علاوه براینکه از منابع آبی موجود به صورت بھینه و اصولی استفاده می شود، به صورت قابل ملاحظه ای ازھدررفت آب کشاورزی جلوگیری و موجب افزایش سطح زیرکشت محصولات مختلف کشاورزی نیز می شود .

فیلی خاطر نشان کرد: در این کارگاه آموزشی کشاورزان و صاحبان ایستگاھ ھای پمپاژ با استفاده از استادان مجرب، آموزشھای لازم در زمینه آشنایی با سیستم ھای نوین آبیاری و مصرف بھینه آب کشاورزی به روش نوار تیپ و مزایای نصب فیلتراسیون از جمله رسوب گیری را فرا گرفتند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید