Iranian Agriculture News Agency

به دنبال حضور هیات کره جنوبی در موسسه تحقیقات شیلات ایران اعلام شد:

جزییات تفاهم نامه همکاری های تحقیقاتی شیلاتی ایران و کره جنوبی

در نشست مشترک هیات های ایرانی و کره جنوبی، طرفین در خصوص فعالیت‌های مشترک مانند تبادل اطلاعات فنی بین دو کشور، انتقال دانش فنی به بخش خصوصی، کشت جلبک، کنترل بیماری، ارزیابی ذخایر و پرورش ماهی در قفس به بحث و تبادل نظر پرداختند.

جزییات تفاهم نامه همکاری های تحقیقاتی شیلاتی ایران و کره جنوبی



پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری شیلاتی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و شیلات کره جنوبی تنظیم و ارائه شد.


به گزارش ایانا، هیأت کشور کره جنوبی متشکل از معاون آبزی‌پروری شیلات، رئیس موسسه دریایی کره، محققان ارشد انستیتو تحقیقات علوم شیلاتی، نمایندگان بخش خصوصی و شرکت مشاور بین‌المللی آبزی‌پروری برای تبادل نظر در خصوص فعالیت‌های مشترک شیلاتی در موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور حضور یافتند.
در ابتدای این نشست، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در خصوص معرفی موسسه و پژوهشکده‌ها و مراکز تابعه و توانمندی‌ها و دستاوردهای آنها گزارشی ارائه کرد.
سپس یکی از اعضای هیأت کره‌ای در گزارشی میزان صید و پرورش آبزیان در کشور کره را ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: پرورش در قفس (عمدتاً گونه سی باس به میزان ۳۰ هزار تن) و ۱۰ هزار تن پرورش صدف در قفس است.
وی سپس ۲ مرکز تحقیقاتی KMI و NIFS، کنترل بیماری لکه سفید با استفاده از روش‌های نوین و Exchange water Zero و بیوفلاک را از جمله توانمندی های شیلات کره عنوان کرد.
در این نشست، دو طرف در خصوص فعالیت‌های مشترک مانند تبادل اطلاعات فنی بین دو کشور، انتقال دانش فنی به بخش خصوصی، کشت جلبک، کنترل بیماری، ارزیابی ذخایر و پرورش ماهی در قفس به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در این جلسه، پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری به رئیس هیئت شیلاتی کره جنوبی ارائه شد تا پس از بررسی در آینده نزدیک به امضا طرفین برسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید