Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اعلام کرد:

افزایش 80 درصدی مبارزه با سن غلات در خراسان رضوی / امسال وضعیت سن گندم در 14 شهرستان حالت فوق العاده و طغیانی داشت

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اعلام این مطلب افزود: سطح مبارزه با سن غلات در سال 95 بیش از 180 هزار هکتار بوده که نسبت به سال 94 هشتاد درصد رشد داشته است.

افزایش 80 درصدی مبارزه با سن غلات در خراسان رضوی / امسال وضعیت سن گندم در 14 شهرستان حالت فوق العاده و طغیانی داشت


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی محمد سمیعی افزود: با توجه به پیش آگاهی بعمل آمده و شرایط آب وهوایی ملایم زمستانه و کاهش مرگ و میر آفت درکانونها، طغیان این آفت از قبل پیش بینی شده بود که با تشکیل ستاد سن غلات در مرکز استان و شهرستانها و استفاده از تمام ظرفیت کارشناسی و مبارزه جدی با سن مادری، پوره و سن برگشتی در مزارع رها شده و کم بازده ، از وقوع خسارت این آفت در خراسان رضوی جلوگیری شد .

وی همچنین از افزایش سطح مبارزه با زنگ زرد غلات ، ملخ، علفهای هرز، شته های روسی و سبز غلات در خراسان رضوی در سال زراعی 94-95 خبر داد .

این مقام مسئول ادامه داد: در سال 95 سطح مبارزه باعلفهای هرز بیش از 150 هزار هکتار، سطح مبارزه با شته روسی و سبز غلات حدود 49 هزارهکتار ، سطح مباره با ملخ بیش از 23 هزار هکتار و سطح مبارزه با زنگ زرد غلات 4 هزارو 787 هکتار بوده است .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: طفیان سوسک سیاه زابروس در غلات در سال 95 با توجه به شرایط آب و هوایی و خشکسالیهای سال قبل برای اولین بار در شهرستانهای مرزی خراسان رضوی اتفاق افتاد که در سطح 3 هزار و 744 هکتار با آن مبارزه شد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: امسال وضعیت سن گندم در 14 شهرستان خراسان رضوی حالت فوق العاده و طغیانی داشت .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید