Iranian Agriculture News Agency

کارشناس ارشد تغذیه سازمان غذا و دارو عنوان کرد:

با دیدن کدام کلمه در برچسب شکلات، باید از خوردن آن پرهیز کرد؟

کارشناس ارشد تغذیه اداره نظارت و ارزیابی مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: هنگام تهیه شکلات حتما به قسمت مواد متشکله آن توجه شود که در این فرآورده از مشتقاتی استفاده نشده باشد که شاید برای سلامتی مضر باشد.

با دیدن کدام کلمه در برچسب شکلات، باید از خوردن آن پرهیز کرد؟




کارشناس ارشد تغذیه اداره نظارت و ارزیابی مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: هنگام تهیه شکلات حتما به قسمت مواد متشکله آن توجه شود و با دیدن کلمه CBS یا روغن جانشین کره کاکائو بدانید که در این فرآورده از مشتقاتی استفاده شده که شاید برای سلامتی مضر باشد.

به گزارش ایانا، کارشناس ارشد تغذیه اداره نظارت و ارزیابی مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو در گفتگو با پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " توضیحاتی در مورد تهیه شکلات ارائه داد که با توجه به اینکه شکلات مصرف زیادی در بین مردم دارد مهم به نظر می رسد.
زهره پور احمد، افزود: شکلات فرآورده ای است که باید در تهیه آن از کره کاکائو استفاده شود. کره کاکائو طی چندین مرحله فرآیند از دانه کاکائو استخراج می شود.
پوراحمد خاطرنشان: عمده اسید چرب آن، اسید چرب استئاریک است که تقریبا خنثی است.

وی در ادامه گفت: در شکلات بیش از 18 درصد کره کاکائو باید استفاده شود و با توجه به نوع محصول تولیدی، از پودر کاکائو، شیر خشک،شکر، مغزهای خوراکی و ... استفاده می شود.
پوراحمد اظهار داشت: تولید شکلات با کره کاکائو فرآیند پیچیده و ظریفی است و تکنولوژی و دانش فنی خاصی می‌طلبد. از طرفی به دلیل قیمت بالای کره کاکائو و تکنولوژی استفاده از آن برخی تولید کنندگان اقدام به تولید محصولی شبیه به شکلات می‌کنند که از روغن جانشین کره کاکائو در آن استفاده شده که این محصول برای قلب و عروق مضر است.
کارشناس ارشد تغذیه ادارهنظارت و ارزیابی مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: این محصول ارزان تر و بسیار ساده تر تهیه می شود.
این کارشناس در پایان توصیه کرد: هنگام تهیه شکلات حتما به قسمت مواد متشکله آن توجه شود و با دیدن کلمه
CBS یا روغن جانشین کره کاکائو بدانید که در این فرآورده از مشتقاتی استفاده شده است که شاید برای سلامتی مضر باشد و با دانش و آگاهی نسبت به خرید اقدام کنید.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید