Iranian Agriculture News Agency

برای اولین بار در قزوین؛

کشت نشایی چغندر قند در 23 هکتار از مزارع کشاورزی قزوین انجام شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت نشایی چغندر قند در سطح 23 هکتار از مزارع کشاورزی این استان برا ی اولین بار اجرا شد.

کشت نشایی چغندر قند در 23 هکتار از مزارع کشاورزی قزوین انجام شد


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین فرزاد خوش اخلاق با بیان این مطلب افزود: طرح کشت نشایی چغندر قند به صورت ریشه لخت برای اولین بار با همکاری بخش خصوصی در استان عملیاتی شد که به ازای هر هکتار مبلغ 46 میلیون ریال هزینه شده که حدود 62 درصد از آن به صورت یارانه به زارعان پرداخت
می شود
.

وی به اهمیت اجرای طرح کشت نشایی چغندر قند اشاره کرد و افزود: صرفه جویی در مصرف 3 تا 4 نوبت آبیاری، اجرای کشاورزی پایدار در راستای حفاظت محیط زیست در اثر کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی و استفاده از میزان بذر کمتر را از مزایای این طرح به شمار می رود.

خوش اخلاق کاهش هزینه وجین و تنک کردن و جلوگیری از تداخل آب آخر غلات با کشت تابستانه و کاهش هزینه مصرف سموم و کودهای شیمیایی را نیز از دیگر مزایای اجرای طرح کشت نشایی چغندر قندبرشمرد .

این مقام مسئول تصریح کرد: در سالهای اول اجرای این طرح به دلیل اجرا و انتقال دستی نشاها، هزینه اجای طرح به 46 میلیون ریال به ازای هر هکتار رسیده که در صورت استفاده از ماشین آلات مربوط و کشت نشا به صورت مناسب هزینه بسیار کاهش خواهد یافت.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید