Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های عشایری ایران به ایانا خبر داد:

رد پای دلالان عید قربان در افزایش قیمت گوشت گوسفندی/ سازمان میادین پذیرای دام‌های عشایر در ایام پرمصرف

به‌دلیل عرضه دام‌های حاصل از پرواربندی به بازار کمبودی وجود ندارد، تنها دلالان این عرصه هستند که با احتکار قصد دارند بازار را متشنج جلوه دهند.

رد پای دلالان عید قربان در افزایش قیمت گوشت گوسفندی/ سازمان میادین پذیرای دام‌های عشایر در ایام پرمصرف

به‌دلیل عرضه دام‌های حاصل از پرواربندی به بازار کمبودی وجود ندارد، تنها دلالان این عرصه هستند که با احتکار قصد دارند بازار را متشنج جلوه دهند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های عشایری ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا از وجود دام مازاد عشایری و برنامه‌ریزی برای عرضه در میادین میوه و تره‌بار خبر داد و گفت: در فصل حاضر تعداد دام‌های عشایر کمتر عرضه می‌شود، اما این مسئله دلیل نمی‌شود که بخواهیم از کمبود آن در بازار روایت کنیم.

سیدجلیل میرزاهد افزود: از یک ماه آینده که فصل کوچ عشایر است، با فراوانی دام سبک روبه‌رو خواهیم شد و در حال حاضر نیز دام‌هایی که در چرخه پرواربندی هستند برای عرضه به مرور وارد بازار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قراردادهای منعقدشده با سازمان میادین میوه و تره‌بار و سازمان شهرداری‌ها در ایام پرمصرفی چون عید قربان، عرضه دام عشایر در مناطق 22 گانه تهران انجام می‌شود.

میرزاهد ادامه داد: افزایش دو تا سه‌هزار تومانی قیمت گوشت را نمی‌توان به کمبود نسبت داد، بلکه عده‌ای سودجو وجود دارند که می‌خواهند دام‌ها را برای سود بیشتر پروار کنند تا در ایام عید قربان که 22 شهریورماه است، سود بیشتری نصیبشان شود.

وی تصریح کرد: نوسانات قیمت گوشت در بازار به دامدار و توزیع‌کننده عمده ربطی ندارد و باید نقش واسطه‌ها را در این بین دید.


پیش‌بینی افزایش 7500 تن تولید گوشت قرمز کشور

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های عشایری ایران یادآور شد: با پرواربندی دام‌های عشایری، در تمام فصول سال، دام برای عرضه داریم؛ به‌گونه‌ای که در سال گذشته شش‌هزار و 100 تن به تولید گوشت اضافه شد و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود هفت‌هزار و 500 تن به تولید اضافه شود.

میرزاهد تعداد دام‌های پروارشده در سال گذشته را 500 هزار رأس برشمرد و تأکید کرد: پیش‌بینی سازمان امور عشایر حاکی از آن است که در سال جاری به 600 تا 700 هزار رأس برسد.

وی در پایان اظهار داشت: صادرات دام زنده نیز به مقداری نیست که بتواند بر قیمت‌ها تأثیر بگذارد، بنابراین برای جلوگیری از افت قیمت هر کیلوگرم گوشت صادراتی جزئی انجام شود.

گفتنی است، تأمین 25 درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تأمین می‌شود و طی چند ماه اخیر، قیمت پایین از مشکلات این بخش بوده است، نوسانات قیمت گوشت در روزهای اخیر دوباره دست دلالان این عرصه است که برای سود بیشتر و فروش بالاتر در ایام عید قربان قصد دارند بازار را متشنج نشان دهند./

M-950513-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید