Iranian Agriculture News Agency

فردا در شهرستان کلاله شهرک صنعتی دهنه

همایش بزرگ کشت کلزا در استان گلستان برگزار می‌شود

همایش بزرگ کشت کلزا فردا پنج‌شنبه 14 مردادماه سال جاری در شهرستان کلاله شهرک صنعتی دهنه در استان گلستان برگزار می‌شود.

همایش بزرگ کشت کلزا در استان گلستان برگزار می‌شود


همایش بزرگ کشت کلزا فردا پنج‌شنبه 14 مردادماه سال جاری در شهرستان کلاله شهرک صنعتی دهنه در استان گلستان برگزار می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان گلستان در گفت‌وگو به خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: در سال 96 - 95 در کل کشور 215 هکتار برنامه کشت پاییزی کلزا از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده که سهم استان گلستان 27 هزار و 500 هکتار پیش‌بینی شده است.

سهراب سهرابی با اشاره به اینکه کشت کلزا در کشور یکی از مهم‌ترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی به‌شمار می‌رود، افزود: هدف از برگزاری همایش بزرگ کشت کلزا در استان گلستان تبیین سیاست‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته اقدامات مطلوبی در راستای تشویق کشاورزان به کشت گیاه کلزا در سطح استان صورت گرفت که باعث شد استان گلستان یکی از پنج استان برتر در تولید کلزا در سطح کشور محسوب ‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان گلستان با اشاره به اینکه افزایش سطح کشت کلزا به‌دلیل استفاده آن در صنعت تولید روغن بسیار حائز اهمیت است و با افزایش تولید کلزا می‌توانیم گام مهمی در خودکفایی کشور در تولید روغن برداریم، تصریح کرد: با توجه به اثرات مطلوبی که کاشت متناوب گیاه کلزا در زمین‌های کشت غلات دارد، کشت این گیاه باعث رفع بسیاری از مشکلات کشت غلات می‌شود.

گفتنی است، در کنار همایش بزرگ کشت کلزا که با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح دانه‌های روغنی کشور، مسئولان، کارشناسان به‌ویژه کشاورزان استان گلستان در استان برگزار می‌شود، نمایشگاه ادوات و کارگاه آموزشی کشت کلزا نیز بر پا خواهد شد./

K-950513-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید