Iranian Agriculture News Agency

از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری اعلام شد:

ابلاغ آیین‏‌نامه اجرایی معدوم‌سازی یا صادرات کالای قاچاق

براساس این ابلاغیه از این پس کالاهای قاچاق کشف‌شده بیشتر اجازه ورود به چرخه مصرف دربازار کشور را ندارند یا باید معدوم شوند یا دوباره به خارج کشور صادر شوند.




اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری آیین‌نامه اجرایی مواد ٥٥ و ٥٦ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بعد از تصویب در هیأت دولت به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.
به گزارش ایانا ، این ابلاغیه خطاب به وزارتخانه‌های صنعت، بهداشت و درمان، اقتصاد، نفت، کشاورزی، دادگستری، کشور، دفاع و پشتیبانی، سازمان‌های استاندارد، میراث فرهنگی و گردشگری، مدیریت و برنامه‌ریزی و بانک مرکزی همچنین دبیرخانه‌های مناطق آزاد تجاری و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صادر شده است.
براساس این ابلاغیه از این پس کالاهای قاچاق کشف‌شده بیشتر اجازه ورود به چرخه مصرف دربازار کشور را ندارند یا باید معدوم شوند یا دوباره به خارج کشور صادر شوند. در این ابلاغیه آمده است: کالاهای قاچاق مکشوفه درصورت امکان به ‌شرط صادرات و با اخذ تضمین لازم به فروش می‏‌رسند و درغیر این صورت، مطابق مقررات این آیین‌‏نامه امحا خواهند شد.
براساس این آیین‌نامه کالاهای قاچاق خروجی تولید داخل کشور از قبیل سوخت و مشتقات نفتی، دارو و دام از شمول این آیین‌‏نامه خارج بوده و درخصوص آنها مطابق مقررات مربوطه اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید