Iranian Agriculture News Agency

معاون رئیس جمهوری در تبریک روز خبرنگار مطرح کرد:

دستیابی به ایران توسعه‌یافته بدون همت خبرنگاران میسر نخواهد بود

محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، در بیانیه‌ای ضمن تبریک روز خبرنگار، تلاش و همت این قشر برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای کشور را لازم و ضروری تلقی کرد و از این جهت مسئولیت اصحاب رسانه را بی‌بدیل دانست.

دستیابی به ایران توسعه‌یافته بدون همت خبرنگاران میسر نخواهد بود

محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، در بیانیه‌ای ضمن تبریک روز خبرنگار، تلاش و همت این قشر برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای کشور را لازم و ضروری تلقی کرد و از این جهت مسئولیت اصحاب رسانه را بی‌بدیل دانست. در این بیانیه آمده است:


خبرنگاران محترم رسانه‌های جمعی

در تحولات تاریخ معاصر ایران، اصحاب رسانه، به‌ویژه خبرنگاران، نقش اثرگذاری را ایفا کرده‌اند. به جرأت می‌توان ادعا کرد که قاطبه جامعه رسانه‌ای ایران همواره در کنار رسالت حرفه‌ای خود، مقید به اصول آرمان‌خواهی و مردم‌سالاری بوده و آگاه‌سازی عموم مردم را سرلوحه خود قرار داده است.

در این میان، با پیروزی انقلاب اسلامی، قشر متعهد رسانه نیز همچون دیگر اقشار جامعه، آزادی و آزادگی و پایبندی به ارزش‌ها را زینت‌بخش اهداف مقدس خود نمود و اینچنین بود که شهیدآوینی‌ها و شهیدصارمی‌ها و بسیاری دیگر از تلاشگران بی‌نام و نشان عرصه رسانه، ظهور کردند و البته که اندیشه و راهشان ادامه خواهد یافت.

جایگاه خبرنگاران و دیگر فعالان عرصه رسانه در جامعه امروز جهانی که فناوری اطلاعات و ارتباطات، بنیان جوامع بشری را تحت سیطره خود قرار داده است، بیش از هر زمان دیگری معنا می‌یابد.

انتقال صریح، صحیح و سریع اطلاعات در جامعه، از یک‌سو و نشر واقعیات و توانمندی‌های ایران اسلامی در سرتاسر جهان از سوی دیگر، وظایف سنگین و خطیری هستند که بر دوش خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و منتقدان کشور قرار دارد.

تردیدی نیست که دستیابی به ایران توسعه‌یافته، بر اساس افق سند چشم‌انداز 20 ساله، بدون همت و تلاش این عزیزان مقدور نخواهد بود، به‌ویژه اینکه امروزه، مرزهای جغرافیایی توسط فناوری اطلاعات و ارتباطات در هم نوردیده شده و این خود، مسئولیت اصحاب رسانه را سنگین‌تر می‌کند.

اینجانب روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران شریف و دیگر عزیزان عرصه رسانه تبریک می‌گویم و به‌ویژه در کسوت سخنگویی دولت جمهوری اسلامی ایران، از تلاش‌های صادقانه و ارزشمندشان تقدیر و تشکر می‌کنم.

محمدباقر نوبخت

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید