Iranian Agriculture News Agency

با تجربه های دیگران:

همکاری کشاورزان آلمانی در بهبود کیفیت آب

کشاورزان آلمانی برای بهبود کیفیت آب گام‌های داوطلبانه را برمی‌دارند و برای این کار با شرکت‌های تأمین‌کننده آب در حال همکاری هستند.

همکاری کشاورزان آلمانی در بهبود کیفیت آب

کشاورزان آلمانی برای بهبود کیفیت آب گام‌های داوطلبانه را برمی‌دارند و برای این کار با شرکت‌های تأمین‌کننده آب در حال همکاری هستند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت Illinois Farmer Today ، در Swisttal آلمان، یوهانس و ماتیاس بروکر ( Johannes and Matthias Brünker ) پدر و پسری که مزرعه پرورش اسب در Gut-Hohn دارند، در مورد این که با پایین آوردن سطح نیترات می‌توان هزینه مصرف کود را کاهش داد و به سلامت محیط زیست کمک کرد، به روزنامه‌نگاران کشاورزی، توضیح می‌دهند:

مزرعه آنها در حوزه دامداری فعالیت می‌کند، اما تمرکزش روی محصولات کشاورزی و پرورش اسب است. یوهانس Johannes در زمینه ماشین با کشاورزی شریک است و آنها در زمینه برنامه‌های مربوط به استفاده از آفت‌کش‌ها و کشت محصول با کشاورزان دیگر منطقه قرارداد می‌بندد.

مزرعه مساحتی برابر 130 هکتار (321 جریب) دارد که 55 هکتار (136 جریب) زیر کشت محصولات زمستانی، چغندرقند، گندم، کلزا، نخودفرنگی و گیاهان پوششی (برای حفظ مراتع) است. آنها برای این‌کار با نمونه‌گیری آب و خاک مزرعه شان، میزان نیترات را اندازه‌گیری می‌کنند.

مایکل اسمیت، آزمایش‌کننده خاک توضیح داد: "آزمایش‌ها داوطلبانه است. کشاورز بابت آن هزینه پرداخت نمی‌کند، این در حالی است که نتایجی که از این آزمایشات به‌دست می‌آید برای همه سودمند است و می‌طلبد که کشاورزان در این راه همکاری کنند."

Wahnbachtal Locks Association (WTV) مسئول مدیریت آب‌های سطحی و زیرزمینی در منطقه است که برای ٨٠٠ هزار نفر درمناطق Bonn, Rhein-Steig ، Ahr آب آشامیدنی تأمین می‌کند.

اسمیت، کسی که حدود 25 سال با ALWB همکاری کرده، در این باره گفت: "تأمین کیفیت آب خوب در اینجا بستگی به همکاری کشاورزان با ALWB و گروه کشاورزی، آب و خاک در منطقه Rhein-Seig-Kreis دارد."

ALWB در سال 1989 به‌منظور کاهش اثرات استفاده از زمین‌های کشاورزی روی کیفیت آب در Association Wahnbachtal Locks ، همراه با شیوه‌های کشاورزی سازگار با محیط زیست تأسیس شد.

منطقه متشکل از ٤٠ هزار هکتار (٩٩ هزار جریب) زمین زراعتی و دارای یک حوضه 21 هزار جریب برای جمع‌آروی آب (حوضچه) است.

هدف ALWB ، کاهش نیترات در سطح و آب‌های زیرزمینی است، توسعه و پیاده‌سازی راه‌حل‌های مشترک و استراتژی‌های مشاوره را بر عهده دارد. اسمیت به‌عنوان بخشی از کارش، 16 نمونه خاک مزرعه با استفاده از دستگاه‌های قابل حمل را که در کامیون خود دارد، تست می‌کند.

همچنین وی به روزنامه‌نگاران توضیح داد: "بررسی ما در اعماق مختلف خاک انجام می‌شود تا ببینیم که در کدام مناطق نیتروژن است و پس از آن راه‌حل ارائه می‌دهیم."

این در حالی است که روزنامه‌نگاران کشاورزی 15 جولای از مزرعه‌اش در آلمان طی برنامه‌ای که در کنفرانس مربوط به فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگار کشاورزی که درباره چگونگی کشاورزی پایدار برگزار شده بود، بازدید کردند.

گفتنی است، برای سه روز، حدود 80 درصد از کشاورزان منطقه به‌منظور آزمایش خاک و آشنایی با توصیه‌ها گردهم آمدند. علاوه بر تست میزان نیتروژن، اسمیت آزمایش‌های مربوط به میزان آمونیاک، کلسیم و فسفر هم انجام داد.

اسمیت خاطرنشان کرد: "چنانچه نتایج به‌دست‌آمده بیش از حد بالا باشد، بلافاصله وی برنامه‌ریزی برای کاهش مواد را آغاز می‌کند که شامل کنترل فرسایش یا پوشش کاشت محصولات زراعی است."

مشاوره اسمیت درباره کود و بهینه‌سازی استفاده از کود آلی، مدیریت کودهای کشاورزی، محصولات پوشش‌دهنده، عملیات حفاظت خاک‌ورزی، کنترل فرسایش، تکنولوژی آبپاش و اجتناب از استفاده از آفت‌کش‌ها است.

در مزرعه خانوادگی Brünker ، آنها مقدار نیتروژن مزرعه‌شان بر اساس نمونه‌های خاک پس از برداشت‌شان در زمستان و هر دو هفته در طول مرحله رشد محصول، برای تعیین انتخاب کود، اندازه می‌گیرند. آنها در این مدت برای اینکه نیترات در خاک پراکنده نشود از محصولات پوشش گیاهی و کود کشاورزی استفاده می‌کنند و از کشت خودداری می‌کنند.

آنها برای این کار از یارانه‌های اتحادیه اروپا و آلمان استفاده می‌کنند، زیرا با استفاده از شیوه‌های حفاظت حداقل پنج درصد از زمین‌های زراعی می‌توانند 300 یورو در هر هکتار سود به‌دست آورند./

ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://www.illinoisfarmertoday.com/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید