Iranian Agriculture News Agency

دامدار نمونه کشور در گفت‌وگو با ایانا مطرح کرد:

اتحادیه گوشت گوسفندی، به‌دنبال ایجاد بازار سیاه است

یکی از دامداران نمونه کشور با انتقاد از سخنان رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: این افراد به‌دنبال ایجاد بازار سیاه هستند.

اتحادیه گوشت گوسفندی، به‌دنبال ایجاد بازار سیاه است

یکی از دامداران نمونه کشور با انتقاد از سخنان رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: این افراد به‌دنبال ایجاد بازار سیاه هستند.

به گزارش خبرنگار ایانا، چند وقتی است توزیع‌کنندگان گوشت گوسفند در رسانه‌های مختلف، سنگ کمبود این گوشت در بازار را به سینه می‌زنند. البته به گفته وزارت جهاد کشاورزی، اینها کسانی هستند که به‌دنبال واردات گوشت از کشورهایی مانند روسیه می‌گردند. کار تا جایی بالا گرفت که رییس مرکز اصلاح نژاد دام کشور، این افراد را یک مشت دروغ‌گو خواند که تنها به فکر منافع خود هستند.

یکی از دامداران نمونه کشور که در پرورش دام سبک فعالیت دارد، در این باره به ایانا گفت: سخنانی از این دست که از طرف فروشندگان و قصابان مطرح می‌شود، بیشتر به خاطر ایجاد بازار سیاه است.

کمال پیشگاهی، با اشاره به اینکه در حال حاضر، هیچ کجای کشور از نظر گوشت گوسفند کمبودی ندارد، افزود: اکنون هم خریدار برای گوسفند زنده وجود دارد و هم تولیدکنندگان، به اندازه کافی گوسفند در اختیار دارند.

وی معتقد است: اما در عین حال تعدادی از دامداران به‌دلیل ارزان شدن علوفه، گوسفندان خود را نگه می‌دارند و این وضعیت در نهایت تا آبان‌ماه ادامه خواهد داشت. در مقابل، دلال‌ها نیز وارد عرصه شده و برای ذخیره‌سازی تا عید قربان، گوسفند زیادی را از دامداران خریداری کرده‌اند؛ بنابراین عوامل گفته شده دست به دست هم داده تا وضعیت بازار را به‌گونه‌ای رقم بزند که برخی‌ها به فکر واردات بیفتند. این در حالی است که با وجود تمام اتفاقات، هنوز گوشت مورد نیاز مردم در قصابی‌ها وجود دارد.

به گفته پیشگاهی، این ادعا که تهرانی‌ها تنها گوشت تولید شده در منطقه کردستان را می‌پسندند، حقیقت ندارد. هرچند که آنها به‌دنبال محصول باکیفیت هستند، اما این محصول می‌تواند از لرستان، خراسان شمالی و مناطق دیگر کشور نیز تأمین شود./

V-950520-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید