Iranian Agriculture News Agency

"اقتصاد سبز" مرداد، با تلخی و شیرینی شکر منتشر شد

"اقتصاد سبز" مرداد، با تلخی و شیرینی شکر منتشر شد


ایانا: شماره 61 ماهنامه " اقتصاد سبز " در ششمین سال انتشارش با پرونده ویژه شکر منتشر و توزیع شد تا هم مخاطبان عمده اش در حوزه صنایع غذایی بسته مطالب مفصلی داشته باشند در باب ماده اولیه کارخانجاتشان، و کشاورزان چغندرقند کار هم، دلخوشی ای داشته باشند برای عزت دسترنجشان در بازار شیرین شکر که این روزها به کام مصرف کنندگان به تلخی گراییده است. جالب آن که گردانندگان این ماهنامه، عنوان " تلخکامی های شکر " را برای روی جلد این شماره برگزیده اند تا چه بسا کمی از تلخی بازار شکر امسال، به کام صنایع غذایی کاسته شود.

فضول باشی به عنوان یکی از مجموعه های پر طرفدار ماهنامه که اخبار را نه در قالب سوخته مشابه برخی ماهنامه های با مدیریت سنتی منتشر می کنند با حال و هوایی کمیک و طنز و کنایه می کند، همچنان از صفحات پای ثابت ماهنامه است.

گروه گزارش اقتصاد سبز به روال جذاب شماره های پیشین به سرپرستی یحیی امیری نگاهی داشته جالب به جاذبه های خرید میوه و تره بار در کنار جاده ها که این روزها چشم مسافران بین جاده ای به بسیاری از آن ها روشن می شود. گزارشی خواندنی که با وجود این که شاید اختصاص 6 صفحه از مجله به آن زیاد به نظر برسد، اما خواندن آن با توجه به نثر خواندنی و حرفه ای گزارش خسته کننده نیست.


انتشار جزییات مفصلی از آنچه در دهمین جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران گذشت از جمله مطالب اختصاصی این ماهنامه است که صفحات 34 تا 37 ماهنامه به آن تخصیص یافته است.

و البته اقتصاد سبز از کنار انتخاب اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس دهم به آسانی نگذشته و در مطلبی جامع که برای آرشیو شدن کارایی داشته باشد، اطلاعات خوبی را گردآوری کرده از فرایند انتخاب اعضای جدید کمیسیون کشاورزی که البته با اطلاعات تک تک این اعضا از تحصیلات، آخرین سمت پیش از نمایندگی و حتا گرایش سیاسی حامیان آن ها گردآوری و منتشر شده است.

و البته در کنار چند مطلب ترجمه شده اختصاصی مفید، سرویس بین الملل این نشریه گزارشی دارد از سهم 81 درصدی اروپا از صادرات پنیر که مطلبی دوست داشتنی به مذاق فعالان صنایع لبنی مخاطب این ماهنامه خواهد بود. اگرچه شاید خیلی کاربردی تر می شد تا در کنار این گزارش یادداشت یا تحلیلی کوتاه هم منتشر می شد از سهم تجارت ایران از بازار جهانی کره که همواره محل مناقشه تولید کنندگان این صنعت در ایران که در واقع بسته بندی کننده هستند تا تولیدکننده قرار داشته است!

و در نهایت به روال پایدار شماره های پیشین، تحریریه ماهنامه، اپلیکیشن های کشاورزی و صنایع غذایی تازه ای را برای دوستداران کار با تکنولوژی برای تسریع و تصدیق فعالیت های بازرگانی یا تولیدی کشاورزی پیشنهاد کرده است که در کنار معرفی نمایشگاه های تخصصی وزن کاربردی مجله یاد شده را در کنار مطالب تحلیلی افزایش داده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید