Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

فضای سرمایه گذاری در آذربایجان غربی مهیاست

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: امروز فضای سرمایه گذاری در کشور و استان مهیا شده است و باید از این فرصت در جهت رشد و توسعه سرمایه گذاری در بخشهای مختلف کشاورزی ، صنعت و خدمات در استان استفاده کنیم.

فضای سرمایه گذاری در آذربایجان غربی مهیاست

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان غربی، نادر صفرزاده در جلسه کمیسیون کشاورزی، صنایع غذایی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی ارومیه گفت: در ماههای گذشته رهبران و مقامات بسیاری از کشورها به ایران آمده اند و با رئیس جمهور و مقام معظم رهبری نیز دیدارهایی داشته اند که این امر نشانگر علاقمندی کشورها برای برقراری مناسبات و سرمایه گذاری در کشور است ، در این راستا لازم است در استان نیز برای گسترش روابط تجاری و جذب سرمایه گذاری برنامه ریزی اصولی داشته باشیم .

معاون استاندار در ارتباط با توسعه صادرات محصولات تولیدی استان افزود: امروز برای حضور و فروش محصولات تولیدی بویژه محصولات کشاورزی و باغی استان در بازارهای خارجی باید به تقاضا و نوع خواسته و کشش بازار خارجی توجه کافی داشته باشیم و با ارتقای کیفیت و توسعه صنعت بسته بندی، زمینه را برای رونق صادرات در استان فراهم کنیم .

صفرزاده با اشاره به لزوم رفع مشکلات چغندرکاران و کارخانه های قند استان تأکید کرد و افزود: بر اساس تأکید استاندار در یک جلسه تخصصی با حضور مدیران ذیربط، مسائل و مشکلات چغندرکاران و کارخانه های قند استان بررسی و برای رفع این مشکلات تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد .

ضرورت مدرنیزه شدن بخش کشاورزی استان و توسعه صنایع مرتبط با آن، اصلاح الگوی کشت و توسعه سیستم های کشت گلخانه ای با هدف جذب و بکارگیری فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی از دیگر موارد مورد اشاره و تأکید معاون استاندار در این جلسه بود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به توانمندیهای بخش کشاورزی استان اظهارکرد : با توجه به اینکه بخش کشاورزی اقتصاد اول استان است، برای رسیدن به توسعه یافتگی ناگزیر از گذر از مسیر توسعه کشاورزی هستیم .

اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه این استان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی نیز دارای
رتبه های برتر کشور است، به تبیین مشکلات و محدودیت های صادراتی محصولات کشاورزی و مشکلات چغندرکاران و کارخانه های قند استان و تنظیم بازار محصولات کشاورزی پرداخت
.

در ادامه این جلسه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، جمعی از مدیران و تشکل های بخش کشاورزی استان نیز مسائل و مشکلات بخش های تولید و صادرات راطرح کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید