Iranian Agriculture News Agency

با افزایش کشت و تولید انحصاری؛

نارنگی بدون هسته پاکستان به بازار جهانی راه می یابد/ پاکستان خواستار رفع مانع صادرات نارنگی به ایران شد

کارشناسان کشاورزی پاکستان اعلام کردند این کشور به زودی با تولید نارنگی بدون هسته بازار جهانی این محصول را از آن خود خواهد کرد.

نارنگی بدون هسته پاکستان به بازار جهانی راه می یابد/ پاکستان خواستار رفع مانع صادرات نارنگی به ایران شد


به گزارش ایانا از رادیو پاکستان، کارشناسان کشاورزی پاکستان اعلام کردند این کشور به زودی با تولید نارنگی بدون هسته بازار جهانی این محصول را از آن خود خواهد کرد.

وزارت کشاورزی پاکستان با تقسیم نهال نارنگی بدون هسته بین کشاورزان منطقه «توبه تیک سینگ» و «لیه» از توابع ایالت پنجاب از آنان درخواست کرد کشت این محصول را افزایش دهند.

تاکنون هیچ کشوری در دنیا میوه بدون هسته به ویژه نارنگی تولید نکرده، بنابراین بازار این محصولات به صورت انحصاری در اختیار پاکستان خواهد بود.

کارشناسان کشاورزی پاکستان اعلام کردند کشاورزی هسته‌ای کمک زیادی به تولید محصول بیشتر و با کیفیت می‌کند و تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

در حال حاضر بیش از 4 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی ایالت پنجاب به کشت نارنگی بدون هسته اختصاص یافته است.

وزارت کشاورزی پاکستان اعلام کرد: با آغاز صادرات نارنگی بدون هسته زمین‌های زیر کشت این محصول نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

چندی پیش سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد اعلام کرد برای افزایش صادرات نارنگی با پاکستان همکاری می‌کند.
فائو تسهیلات ویژه برای تولیدکنندگان (باغداران) و صادر کنندگان نارنگی ارائه خواهد شد که مسیر افزایش صادرات این محصول به کشورهای مختلف را هموار می‌کند.

خرم دستگیر خان وزیر بازرگانی پاکستان

در ملاقات با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران خواستار برداشته شدن محدودیت واردات نارنگی شد


«کینو» یا نارنگی یکی از محصولات صادراتی مهم پاکستان است که بیش از 150 شرکت تولیدات متنوع این محصول از جمله آب نارنگی و مربا را به کشورهای مختلف جهان صادر می‌کنند.

شهر لاهور مرکز ایالت «پنجاب» مرکز صادرات کینو است.

کینو میوه‌ای مانند نارنگی اما بزرگ‌تر و پر‌آب تر از آن و بسیار شیرین است.

«وحید احمد» مسئول صادرات میوه و مرکبات پاکستان می‌گوید: صادرات نارنگی پاکستانی به دوبی و سریلانکا آغاز شده و در مرحله اول 30 کانتینر به وزن 780 تن به این کشور ها صادر شده است.

نارنگی پاکستانی یک محصول انحصاری است که به روسیه، امارات متحده عربی، افغانستان، ایران، مالزی، اندونزی و سایر کشورهای دنیا صادر می‌شود و طرفداران زیادی در این کشور‌ها دارد.

نارنگی پاکستانی در انگلیس طرفداران زیادی پیدا کرده است و از بین میوه‌ها، نارنگی و انبه پاکستان جایگاه ویژه‌ای در بازارهای میوه جهان دارند.

بیش از 150 شرکت پاکستانی در صادرات نارنگی فعالیت دارند که محصولات مختلفی از جمله آب نارنگی و مربای نارنگی را به کشورهای مختلف صادر می‌کنند.

خرم دستگیر خان وزیر بازرگانی پاکستان در اجلاس سازمان فائو ضمن ملاقات با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران خواستار برداشته شدن محدودیت واردات نارنگی توسط این کشور شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید