Iranian Agriculture News Agency

مسئول سابق کشت فراسرزمینی معاونت زراعت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ایانا عنوان کرد:

راه‌آوردی از کشت فراسرزمینی در سال زراعی 96 - 95 نداریم/ بلاتکلیفی داوطلبان کشت فراسرزمینی، به‌دلیل نبود آیین‌نامه اجرایی

کشت فراسرزمینی با وجود این که با توجه ویژه دولت یازدهم و شخص وزیر جهاد کشاورزی همراه شده، اما هنوز آیین‌نامه اجرایی آن تدوین نشده و نبود مسئولی در معاونت زراعت جهاد کشاورزی، برنامه‌های از پیش تعیین‌شده را بلاتکلیف گذاشته است.

راه‌آوردی از کشت فراسرزمینی در سال زراعی 96 - 95 نداریم/ بلاتکلیفی داوطلبان کشت فراسرزمینی، به‌دلیل نبود آیین‌نامه اجرایی

کشت فراسرزمینی با وجود این که با توجه ویژه دولت یازدهم همراه شده، اما هنوز آیین‌نامه اجرایی آن تدوین نشده و نبود مسئولی در معاونت زراعت جهاد کشاورزی، برنامه‌های از پیش تعیین‌شده را بلاتکلیف گذاشته است.

مسئول سابق کشت فراسرزمینی معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: با وجود آنکه کشت فراسرزمینی مورد توجه شخص وزیر جهاد کشاورزی قرار دارد، اما هیچ اقدام عملیاتی برای تدوین آیین‌نامه اجرایی انجام نشده است.

مجید رزم‌آذر افزود: بی‌تفاوتی مسئولان در تدوین این آیین‌نامه، باعث شده که برای سال زراعی 96 - 95 هیچ ره‌آوردی از این نوع کشت نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته داوطلبان برای کشت فراسرزمینی اقدام می‌کردند، اما با قانونی شدن آن، هر اقدامی نیازمند اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی شده است.

رزم‌آذر ادامه داد: در آیین‌نامه اجرایی کشت فراسرزمینی نیاز به وجود حداقل چهار اداره و دفتر مستقل است که پیگیر اعتبارات مورد نیاز، مسائل مربوط به وزارت امور خارجه، تأمین نهاده‌ها و تدوین آیین‌نامه‌ها باشد.

وی در پایان تصریح کرد: با وجود اینکه کشت فراسرزمینی پتانسیل‌های زیادی برای اجرا دارد، اما با مسکوت ماندن اقدامات اجرایی، داوطلبان این نوع کشت و کار در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند.

گفتنی است، از زمانی که مسئول کشت فراسرزمینی بازنشسته شده، در این معاونت، هیچ فردی برای اجرای برنامه‌های تدوین‌شده تعیین نشده است./

M-950526-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید