Iranian Agriculture News Agency

بحران آب برای 300 دشت کشور



معاون سازمان محیط زیست کشور گفت: اکنون 300 دشت کشور بحران آب دارد.

به گزارش ایسنا، سید محمد مجابی در همایش تجلیل از محیط‌بانان استان البرز اظهار کرد: محیط‌بانان بهترین اکولوژیست‌های منطقه محسوب می‌شوند چون اشراف خاصی بر حوزه تخصصی منابع طبیعی دارند.

وی با اشاره به اینکه محیط‌بانانی که در فرایند دفاع از عرصه‌های طبیعی جان خود را از دست می‌دهند شهید محسوب می‌شوند، افزود: درحال حاضرمحیط بانانی که در دفاع از عرصه های طبیعی کشور جانشان را نثار می کنند شهید و مجروحان نیز جانباز محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: در میان برنامه دولت‌ها، تنها دولت یازدهم اشاره صریح به بحث محیط زیست داشته؛ به طوری که رئیس جمهوری قبل از انتخابات در برنامه تنظیم شده فصلی به محیط زیست و حوزه محیط بانان اختصاص داده است.

مجابی گفت: سه سال از دولت یازدهم می‌گذرد و طی این مدت اقدامات موثری برای ارتقای جایگاه محیط زیست در کشور صورت گرفته است.

معاون سازمان محیط زیست تصریح کرد: تا قبل از دولت یازدهم تنها 2300 پست محیطبانی در کشور وجود داشت ولی طی سه سال گذشته این تعداد سه برابر شده است.

وی گفت: حمایت‌های قانونی برای محیط بانان از دیگر موضوعات مهم برای این قشر زحمت کش به شمار می‌رود که در ابتدای دولت یازدهم اقدامات موثری دراین زمینه صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: از دیگر اقدامات موثر دولت، اقدام صحیح وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای منع فروش سلاح به افراد است.

مجابی در ادامه به ضرورت آموزش برای محیط بانان اشاره کرد و افزود: گرچه دولت درسال‌های اخیر با بحران منابع مالی مواجه بوده اما با توجه به اهمیت آموزش برای محیط بانان این امر نیز مورد توجه قرار گرفته و 1500 محیط‌بان دوره آموزشی طی کرده‌اند و تا پایان سال 95 هیچ محیط بانی بدون آموزش نخواهد بود.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست در پایان تاکید کرد: اکنون 300 دشت کشور بحران آب دارد و ریزگردها از سوریه، عراق و عربستان با پهنای 200 کیلومتر و ارتفاع هشت کیلومتر وارد کشور می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید