Iranian Agriculture News Agency

فروش اقساطی فرش دستباف با سود ۴ درصد



شهروند| حمید کارگر، رئیس مرکز ملی فرش ایران از آغاز فروش اقساطی فرش دستباف با سود ۴‌درصد به کارمندان دولت خبر داد و گفت: اجرای این طرح به‌زودی آغاز می‌شود.
او از برنامه‌ریزی برای فروش اقساطی فرش دستباف به مردم خبر داد و گفت: براساس تفاهمنامه‌ای که میان مرکز ملی فرش ایران و صندوق کارآفرینی امید به امضاء رسیده، مقرر شده که تسهیلات ارزان‌قیمت به خریداران فرش دستباف ایرانی با نرخ سود ۴‌درصد ارایه شود که بر این اساس خریداران می‌توانند تا سقف ۱۰‌میلیون تومان از فروشگاه‌هایی که عضو این طرح هستند، خریداری کنند. وی افزود: در مرحله اول، فروش اقساطی فرش به کارمندان دولت و بازنشستگان صورت می‌گیرد و در مرحله بعد اقشار دیگر نیز می‌توانند با دریافت وام ۱۰‌میلیون تومانی فرش دستباف بخرند. رئیس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: فروشندگان فرش دستباف در صندوق کارآفرینی امید حساب باز خواهند کرد و از طریق دستگاه‌های پوزی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد در این طرح شرکت کرده و پول فرش را به صورت نقدی از این صندوق دریافت می‌کنند. کارگر در ادامه با اشاره به رشد صادرات فرش دستباف در چهار ماهه ابتدای‌ سال‌جاری گفت: در این مدت بنابر اعلام رسمی گمرک نزدیک به ۸۲. ۹‌میلیون دلار فرش دستباف از ایران صادر شده که وزنی برابر ۱۴۲۸ تن را شامل می‌شود که در مقایسه با مدت مشابه‌سال گذشته، ٣٩,٥ درصد به لحاظ ارزشی و ٣٨.١ درصد به لحاظ وزنی رشد را نشان می‌دهد.
۴۰۰‌میلیون دلار هدف‌گذاری صادرات
رئیس مرکز ملی فرش ایران در ادامه پیش‌بینی کرد که امسال ۴۰۰‌میلیون دلار فرش دستباف ایرانی به بازارهای دنیا صادر شود که اگرچه به متوسط رشد دهه جاری نمی‌رسد، اما رشد خوبی نسبت به‌سال گذشته را محقق خواهد کرد. وی در مورد صادرات فرش دستباف به چین خاطرنشان کرد: صادرات خوبی به کشور چین طی سال‌های گذشته داشتیم و خوشبختانه بسته شدن بازار آمریکا طی سال‌های تحریم با گشایش بازار نوظهور چین جبران شده است، بنابراین اکنون این کشور جزء ۲۰ کشور اصلی خریدار فرش دستباف ایرانی است. ‌سال گذشته صادرات فرش دستباف ایرانی به چین به ۴‌میلیون دلار رسیده که امیدواریم بتوانیم حجم این صادرات را افزایش دهیم، اما باید توجه داشت یک‌سوم صادرات رسمی فرش دستباف ایرانی از طریق صدور چمدانی انجام می‌شود و از گمرکات فرودگاه‌های ایران محدودیتی برای خروج فرش دستباف ایرانی نداریم، اما برخی فرودگاه‌های خارجی در ورود فرش دستباف ممنوعیت‌هایی دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید