Iranian Agriculture News Agency

دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران به ایانا خبر داد:

صادرات نخستین محموله 20 تنی قزل‌آلا به روسیه/ میگوی نوبر ایرانی روی سفره اماراتی‌ها

با وجود تعلل برخی دستگاه‌ها، نخستین محموله 20 تنی قزل‌آلا به روسیه در حال ارسال بوده و قرارداد 480 هزار تنی دیگری نیز منعقد شده است.

صادرات نخستین محموله 20 تنی قزل‌آلا به روسیه/ میگوی نوبر ایرانی روی سفره اماراتی‌ها


با وجود تعلل برخی دستگاه‌ها، نخستین محموله 20 تنی قزل‌آلا به روسیه در حال ارسال بوده و قرارداد 480 هزار تنی دیگری نیز منعقد شده است.

دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران امروز در گفت‌وگو با ایانا با اعلام این خبر گفت: با وجود آنکه در زمان تحریم‌های ایجادشده بین روسیه و ترکیه فرصت مناسبی برای عرض اندام قزل‌آلای ایرانی بود، حتی یک کیلوگرم نیز صادر نشد.

علی‌اکبر خدایی افزود: با وجود تعلل برخی دستگاه‌ها درباره مخاطرات بهداشتی و سایر مسائل، صادرات قزل‌آلای ایرانی به روسیه آغاز شد و نخستین محموله 20 تنی در حال ارسال است.

وی با اعلام اینکه قراردادهای بعدی برای ماهی قزل‌آلا در حال انعقاد است، خاطرنشان کرد: قراردادی 480 تنی برای صادرات قزل‌آلا به روسیه منعقد شده که مراحل ارسال آن انجام خواهد شد.

خدایی ادامه داد: اتفاقات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشورهای منطقه، هیچ ارتباطی به صادرات محصولات آبزی ندارد؛ زیرا در زمان اوج تحریم‌ها هم صادرات آبزیان وجود داشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک کیلوگرم ماهی قزل‌آلای شکم‌پر و بسته‌بندی شده 25 هزار و 500 تومان در بازار به فروش می‌رسد و قابلیت رقابت با سایر کشورها نیز وجود دارد.

خدایی یادآور شد: در سال گذشته به‌دلیل وجود بیماری VHS در ماهیان قزل‌آلا تولید کاهش داشت و با افزایش قیمت روبه‌رو بودیم، اما در سال جاری تولید مناسبی رقم خواهد خورد.


صادرات میگو در هر وزنی مشتری دارد

دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران درباره صادرات میگو نیز تأکید کرد: میگوی ایرانی در هر سایز و اندازه‌ای در بازارهای صادراتی مشتری دارد؛ بنابراین حتی اگر تولیدکنندگان برای جلوگیری از آسیب بیماری لکه‌سفید مجبور به صید زودهنگام باشند، کشورهایی همچون اسپانیا خواهان میگوی ایرانی است.

وی اظهار داشت: با وجود آنکه هنوز به پیک برداشت میگو نرسیده‌ایم، اما مقدار مناسبی از میگوی تولید امسال به امارات صادر شده است.

خدایی در پایان گفت: تولید مناسب آبزیان و وجود مشتریان خوب صادراتی افق روشنی را برای این محصول پروتئینی قابل تصور کرده است؛ فقط لازم است به اتفاقات سیاسی دامن زده نشود./

M-950527-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید