Iranian Agriculture News Agency

باغ گیاه شناسی ریو؛ جاذبه گردشگری میهمانان المپیک ریو / تصاویر + فیلم

ریو دو ژانیرو، مرکز ایالت ریو دو ژانیرو در برزیل است که به اختصار ریو نامیده می‌شود. ریو، دومین شهر بزرگ برزیل و سومین منطقه شهری بزرگ آمریکای جنوبی است که این روزها در مرکز توجه مردمی در دنیاست که ورزشکاران آن ها در رقابت های المپیک ریو 2016 حضور دارند. اما به لحاظ جاذبه های گردشگری، این فقط سواحل برزیل نیستند که مورد توجه گردشگران هستند، بلکه ...

باغ گیاه شناسی ریو؛ جاذبه گردشگری میهمانان المپیک ریو / تصاویر + فیلم

ایانا: ریو دو ژانیرو، مرکز ایالت ریو دو ژانیرو در برزیل است که به اختصار ریو نامیده می‌شود. ریو، دومین شهر بزرگ برزیل و سومین منطقه شهری بزرگ آمریکای جنوبی است که این روزها در مرکز توجه مردمی در دنیاست که ورزشکاران آن ها در رقابت های المپیک ریو 2016 حضور دارند. اما به لحاظ جاذبه های گردشگری، این فقط سواحل برزیل نیستند که مورد توجه گردشگران هستند، بلکه این شهر ضمن داشتن شهرت سواحل کُپاکاپانا (Copacabana) و ایپانما (Ipanema) ‌ که هر گردشگری را بی برو برگرد به خود جذب می‌کند، مناطق دیدنی دیگری نیز مانند باغ گیاه‌شناسی ریو دوژانیرو را نیز دارد که از ارزش توریستی بالایی برخوردار است. باور ندارید؟ گزارش زیر را بخوانید:

اما این باغ جذاب کجاست؟

باغ گیاه‌شناسی واقع در شهر ریو دو ژانیروی برزیل است. این باغ‌های اسطوره‌ای در سال ۱۸۰۸ توسط پادشاه جان ششم کشور پرتغال افتتاح شد. در آن زمان هدف از ساخت این باغ، پرورش ادویه‌های مختلف مثل جوز هندی، فلفل و دارچین بود، ولی به مرور زمان به پارکی عمومی بدل شد.

این منطقه‌ی توریستی در پای کوه اسطوره‌ای کورکووادو (Corcovado Mountain) واقع شده است که مجسمه‌ مشهور مسیح منجی (Christ the Redeemer) در قله‌ی آن خودنمایی می‌کند. در میان انبوهی از ویژگی‌های برجسته‌ این باغ‌ها، مسیر رویال پالمز (Avenue of Royal Palms) از جلوه‌ خاصی برخوردار است که شامل ۱۳۴ درخت غول‌آسا در ورودی آن می‌شود.

بازدیدکنندگان همچنین محو تماشای گیاهان، پرندگان و میمون‌های کم‌یاب در آن جا می‌شوند. گردشگران می‌توانند از کتابخانه‌ وسیع گیاه‌شناسی و کلکسیونی از گیاهان خشک‌شده، میوه‌ها و تصاویر برزیلی دیدن کنند.

باغ ریو دو ژانیرو مکانی تفریحی است که می‌توانید در آن قدم زده و از طبیعت بکرش لذت ببرید. همچنین می‌توانید برای گسترش دانش گیاه‌شناسی خود از آن جا دیدن کنید، چرا که کلکسیون وسیعی از منابع گیاهی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

تمام طول سال باغ‌های گیاه شناسی برای بازدید عموم باز است، فقط دو روز ۲۵ دسامبر و یک ژانویه در سال این باغ تعطیل است. از جایی که این مکان در قلب شهر واقع شده است، دسترسی به آن بسیار آسان است. ایستگاه‌های اتوبوس فراوانی در اطراف باغ وجود دارند، پس به راحتی می‌توانید سوار اتوبوس‌های ریو شده و به آن جا بروید .

* البته در کنار تماشای تصاویر زیر می توانید گزارش کوتاه خبرنگار اعزامی شبکه سه سیما به رقابت های المپیک 2016 ریو را در اینجا تماشا کنید ./





























انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید