Iranian Agriculture News Agency

در گفت‌وگو با بانی کمپین تشریح شد

جشن سررسیدهای سفید/ بچه‌های روستایی بلوچ، نیازمند حداقل‌ نوشت افزار آموزشی

ایجاد کمپین جمع‌آوری سررسیدهای سفید با هدف کمک به بچه‌های بلوچ در روستاهای دورافتاده با استقبال مردمی روبه‌رو شد.

جشن سررسیدهای سفید/ بچه‌های روستایی بلوچ، نیازمند حداقل‌ نوشت افزار آموزشی


ایجاد کمپین جمع‌آوری سررسیدهای سفید با هدف کمک به بچه‌های بلوچ در روستاهای دورافتاده با استقبال مردمی روبه‌رو شد.

بانی جمع‌آوری سررسیدهای سفید امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درباره ایده برپایی این کمپین گفت: کودکان روستایی برخی مناطق کشور همچون استان سیستان و بلوچستان از کمترین امکانات تحصیلی که یک مداد باشد محروم هستند و گاهی مجبورند تا آمدن برادر یا خواهر خود صبر کنند تا بتوانند با مدادی مشترک مشق بنویسند.

رحیم دانایی افزود: بیشتر فرزندان روستانشین در شهرستان‌های این استان در کپرهای بدون میز و صندلی یا زیر پل‌های عابر پیاده مشغول درس خواندن می‌شوند.



وی خاطرنشان کرد: برای نوشتن برخی کتاب‌ها ناگزیر بودم به مناطق مختلف سفر کنم و ضمن تهیه عکس و فیلم، با زندگی مردم در نقاط مختلف بیشتر آشنا شوم و بدین‌ترتیب با مفهوم واقعی فقر آشنا شدم.

دانایی ادامه داد: ایده خدمت به فرزندان روستازادگان با ارسال چند جلد کتاب کودک، نوشت‌آفزار، توپ بازی و... آغاز شد؛ به‌گونه‌ای که سالانه توانستم 110 کتابخانه ایجاد کنم.

وی که عضو انجمن کوهنوردان ایران است، کمک دوستان و آشنایان کوهنورد خود را در خدمت به مردم این جامعه مؤثر خواند و تصریح کرد: تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی برای تهیه 10 هزار جلد کتاب و ایجاد 100 کتابخانه در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان را در دستور کار دارم.

بانی جمع‌آوری سررسیدهای سفید یادآور شد: ایده جشن سررسیدهای سفید از وجود سررسیدهای قدیمی در انبار یکی از شرکت‌ها کلید خورد؛ به‌گونه‌ای که پس از فراخوان در عرض سه روز حدود چهارهزار سررسید جمع‌آوری شده است.

دانایی تأکید کرد: انباری در منطقه اکباتان و اتاقی در فرهنگسرای ارسباران برای جمع‌آوری سررسیدهای سفید در نظر گرفته شده که در صورت استقبال مردم، مکانی بزرگ‌تر به آن اختصاص خواهیم داد.

وی اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند با عضویت در کانال تلگرامی با عنوان بچه‌های بلوچ به آدرس https://telegram.me/Bachehaye_Balooch کمک‌های مردمی یا سررسید سفید خود را صرف این فعالیت خداپسندانه کنند.

دانایی همچنین گفت: خرید نوشت‌افزار، لوازم کمک‌آموزشی، بازی‌هایی چون شطرنج، پوسترهای آموزشی، کتاب و ساخت مدرسه در مناطق محروم را در برنامه دارد.

وی در پایان افزود: پس از جمع‌آوری سررسیدها در هفته پایانی شهریورماه، ارسال به مناطق روستایی برای فصل مدارس انجام می‌شود.

گفتنی است، رحیم دانایی متولد 1333 خورشیدی و نویسنده 26 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف عکاسی، کوهنوردی، تصویربرداری و... عضو انجمن کوهنوردان ایران است که کمک‌های مردمی را تبدیل به لوازم مورد نیاز آموزشی و کمک‌آموزشی برای مناطق محروم روستایی و عشایری استان سیستان و بلوچستان می‌کند./

M-950530-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید