Iranian Agriculture News Agency

بدهی ذرت کاران تسویه شد/ محصولات ارگانیک در 2500 فروشگاه تعاونی روستایی عرضه می شود



مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از تسویه بدهی کشاورزان تولید کننده محصول ذرت خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین صفایی در حاشیه همایش بین المللی آموزش تولید محصولات ارگانیک با اشاره به اینکه بیشتر طلب کشاورزان تولید کننده ذرت مربوط به سال زراعی گذشته است ، افزود: در تعدادی از استان ها مبلغ مابه التفاوت قیمت روز و قیمت مصوب خرید تضمینی به ذرت کاران پرداخت نشده بود که ماه گذشته به طور کامل پرداخت شد.
وی گفت: ماه گذشته حدود 50 میلیارد تومان طلب ذرت کاران پرداخت و تسویه شد.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در خصوص روند خرید تضمینی محصول جو و پرداخت طلب کشاورزان افزود: در مجموع یک میلیون و 200 هزار تن محصول جو از کشاورزان خریداری و تاکنون 55 درصد طلب آنان نیز پرداخت شده است.
صفایی گفت: باقیمانده طلب کشاورزان از بابت خرید تضمینی محصول جو 500 میلیارد تومان است که تا نیمه شهریور پرداخت خواهد شد.

2500 فروشگاه عرضه مستقیم محصولات ارگانیک ایجاد می شود
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از ایجاد 2500 فروشگاه عرضه محصولات سالم و ارگانیک در فروشگاههای تعاونی روستایی خبر داد.
صفایی با اشاره به اینکه تاکنون بازار منسجمی برای عرضه محصولات سالم و ارگانیک تعریف نشده است، افزود: در سازمان مرکزی تعاون روستایی حدود 500 فروشگاه تعاونی و دو هزار فروشگاه روستایی وجود دارد که قرار است در این فروشگاه ها غرفه های عرضه محصولات سالم و ارگانیک کشاورزی ایجاد شود.
وی گفت: گرچه ایجاد این فروشگاه ها تا حدودی مشکل بازار این گروه از محصولات را رفع می کند اما بیشتر مصرف کنندگان در کلانشهرها هستند و باید بخش خصوصی برای ایجاد بازارهای مناسب محصولات ارگانیک در کلانشهر ها وارد شود.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: بهترین شیوه عرضه محصولات سالم و ارگانیک به بازار این است که تولیدکنندگان برای ایجاد بازار اقدام کنند.
صفایی گفت: انجمن ملی ارگانیک ایران تلاش دارد شرایطی برای عرضه این محصولات ایجاد کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید