Iranian Agriculture News Agency

پایان ریو: المپیکی شگفت انگیز در شهری شگفت انگیز/ حواشی و 61 تصویر دیدنی اختتامیه

کارلوس آرتور نوزمان، رئیس کمیته سازمان دهنده ریو ۲۰۱۶ در پایان این مراسم باشکوه که تصاویری برگزیده از میان دیدنی های مسحور کننده آن را در گزارش تصویری زیر در ایانا می توانید ببینید، گفت:‌ "ما مهم ترین رویداد جهان را ترتیب دادیم. این یک مکان جادویی است. چالش بزرگی بود، اما با موفقیتی بزرگ تمام شد. من به ریو، کشورم و مردمم افتخار می کنم. همه برزیلی ها قهرمان المپیک هستند. ما با هم جشن می گیریم. شما مدال طلای همه مردم کره زمین هستید. ما المپیکی شگفت انگیز را در شهری شگفت انگیز برگزار کردیم. وقتی ریو برنده رقابت برای میزبانی شد من گفتم ریو آماده است تاریخ بسازد. ریو حالا چنین کرده. برای توکیوی ۲۰۲۰ آرزوی موفقیت می کنیم." "

پایان ریو: المپیکی شگفت انگیز در شهری شگفت انگیز/ حواشی و 61 تصویر دیدنی اختتامیه



ایانا: المپیک 2016 ریو در حالی به پایان رسید که آمریکا با کسب 46 طلا در مکان نخست ایستاد و انگلستان با یک طلا بیشتر نسبت به چین و درخشش محسوس نسبت به ادوار گذشته المپیک در جایگاه دوم قرار گرفت و کاروان کشورمان ایران نیز در جایگاه بیست و پنجم به کار خود پایان داد .

در رشته های تیمی برزیل مدال طلای فوتبال و والیبال را از آن خود کرد و آمریکا مدال طلای تیمی بسکتبال را کسب کرد و در هندبال دانمارک موفق به کسب مدال طلا شد .

در این بین برزیل میزبان با 7 طلا، 6 نقره و 6 برنز و مجموع 19 مدال در جایگاه سیزدهم قرار گرفت، البته 2 مدال طلای میزبان در 2 ورزش گروهی فوتبال و والیبال به دست آمد که بسیار حائز اهمیت بود .

* مراسم با پخش موزیکی به سبک برزیلی آغاز شد .

* در ادامه پرچم کشور برزیل بر افراشته شد و در ادامه نمایندگانی از کشورهای مختلف رژه رفتند و در این بین خوشحالی فرانسوی ها مورد توجه قرار گرفت .

* پرچم ایران نیز اگرچه پیش تر اعلام شد کاروان ایران در اختتامیه سی‌ویکمین دوره بازی‌های المپیک حضور نخواهد داشت و دلیل شرکت نکردن ایران در اختتامیه المپیک ریو نیز "ضرورت نداشتن" عنوان شد؛ اما در کنار سایر پرچم‌ها بر افراشته شد و در رژه توسط یک ولنتیر وارد ورزشگاه ماراکانا شد .

* ورزشکاران بدون توجه به نتایجی که کسب شد در کنار هم رژه رفتند و با هم عکس یادگاری گرفتند .

* مراسم در حالی پیگیری می شود که بارش باران آغاز شده است .

* ورزشکار در حین بارش باران لباسی از پلاستیک به تن کردند .

* ورزشکاران بدون توجه به نتایجی که کسب شد، در کنار هم رژه رفتند و با هم عکس یادگاری گرفتند .

* مراسم در حالی پیگیری می شود که بارش باران آغاز شده است .

* ورزشکار در حین بارش باران لباسی از پلاستیک به تن کردند .

* برخی از ورزشکاران با مدال های که کسب کرده بودند در مراسم حضور پیدا کردند .

* پس از حضور تیم‌ها در ورزشگاه همه ورزشکاران در حاشیه زمین نشستند و به نور افشانی توجه کردند .

نورافشانی زیبایی به رنگ‌های مختلف صورت گرفت و همگان به تشویق و شادی پرداختند .

* سپس گروهی با لباس‌های به رنگ طلایی به ساختن پرچم و نماد‌های ریو 2016 پرداختند .

* ادامه برنامه به نورپردازی با نوشته‌های به زبان انگلیسی و لاتین روی زمین اختصاص داشت .

* هنگامی که موزیکی سنتی پخش شد تماشاگران موج مکزیکی به راه انداختند .

* در بخشی از مراسم اختتامیه حرکاتی از آداب و فرهنگ ژاپن به نمایش درآمد که این کار به نشانه استقبال از المپیک 2020 در ژاپن و توکیو بود .

در ادامه کلیپی پخش شد که در آن لحظاتی از شادی و غم ورزشکاران کشورهای مختلف به نمایش در آمد که در این کلیپی که پخش شد کیمیا علیزاده از کشورمان حضور داشت .

* توماس باخ طی مراسمی رسمی مدال طلای و نقره و برنز رشته دو ماراتن را که دونده کنیایی برنده شده بود را اهدا کرد .

* در ادامه سرود مهد پیدایش المپیک، یونان پخش شد و پرچم یونان به اهتزاز در آمد .

* نمایندگان برزیل روی سن حضور پیدا کردند و مراسم اهدای پرچم المپیک به میزبان آینده توکیو انجام شد .

* در ادامه این مراسم پرچم المپیک توسط 9 نظامی به تشریفات ویژه و رژه به بیرون ورزشگاه حمل شد .

* پرچی دیگر که بین نماینده برزیل به تماس باخ داده شد و وی هم پرچم را به خانوم کوکه سپرد .

* سرود ملی ژاپن پخش شد و سپس پرچم ژاپن با نورپردازی در مرکز زمین با نورپردازی به نمایش درآمد .

* در این بخش کلیپی که مختص میزبانی ژاپن بود به نمایش در آمد که به معرفی توکیو پرداخت و در قسمتی از آن کارتن " فوتبالیست‌ها " هم دیده می‌شد .

* گروهی به نمایندگی از کشور ژاپن با اجرای حرکاتی نمایش در حین پخش موزیک لحظات جالبی را رقم زدند .

در مراحل پایانی این آیین، فرماندار توکیو، میزبان بعدی این مسابقات، پرچم المپیک را تحویل گرفت و نخست وزیر ژاپن هم در حرکتی نمایشی در میان رقص نور با کلاه ماریو ظاهر شد .

* مراسم اختتامیه در اختیار ژاپنی‌ها قرار گرفت. شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به شکلی آنی توسط یک بازی کامپیوتری معروف به اسم super mario در وسط ماراکانا ظاهر شد. سپس با اجرای مراسم جذابی ، عبارت در توکیو منتظرتان هستیم به تصویر کشیده شد .

* کارلوس نوزمان، رئیس برگزاری بازی‌های المپیک ریو سخنرانی کرد و از اعتماد به نفس خود و نحوه برگزاری ریو تقدیر و از تمام کسانی که در المپیک دخیل بودند تشکر کرد .

* در ادامه توماس باخ، سخنرانی کرد و ابراز داشت که از همه کسانی که با لبخندهای شان به قلب ما گرما بخشیدند تشکر می‌کنم و از همه ورزشکاران تقدیر کرد.و المپیک را دلیل همدلی دنیا دانست .

*در انتها مشعل المپیک ریو 2016 طی مراسمی شکیل خاموش شد و نور افشانی که از ابتدا و در بین تمام برنامه جا داشت برقرار شد

* در بخشی از مراسم اختتامیه حرکاتی از آداب و فرهنگ ژاپن به نمایش درآمد که این کار به نشانه استقبال از المپیک 2020 در ژاپن و توکیو بود .

در ادامه کلیپی پخش شد که در آن لحظاتی از شادی و غم ورزشکاران کشورهای مختلف به نمایش در آمد که در این کلیپی که پخش شد کیمیا علیزاده از کشورمان حضور داشت.

این مراسم ساعت 3 و 30 دقیقه بامداد آغاز شد و در ساعت 6 و 30 دقیقه خاتمه یافت.

همه برزیلی ها قهرمان المپیک هستند/ شما مدال طلای همه مردم کره زمین هستید

کارلوس آرتور نوزمان، رئیس کمیته سازمان دهنده ریو ۲۰۱۶ در پایان این مراسم باشکوه که تصاویری برگزیده از میان دیدنی های مسحور کننده آن را در گزارش تصویری زیر در ایانا می توانید ببینید، گفت:‌ "ما مهم ترین رویداد جهان را ترتیب دادیم. این یک مکان جادویی است. چالش بزرگی بود، اما با موفقیتی بزرگ تمام شد. من به ریو، کشورم و مردمم افتخار می کنم. همه برزیلی ها قهرمان المپیک هستند. ما با هم جشن می گیریم. شما مدال طلای همه مردم کره زمین هستید ."

او گفت که در این المپیک ۲۷ رکورد جهانی و ۹۱ رکورد المپیک به ثبت رسیده است .

نوزمان افزود:‌ "ما المپیکی شگفت انگیز را در شهری شگفت انگیز برگزار کردیم. وقتی ریو برنده رقابت برای میزبانی شد من گفتم ریو آماده است تاریخ بسازد. ریو حالا چنین کرده. برای توکیوی ۲۰۲۰ آرزوی موفقیت می کنیم ."






































































منبع تصاویر: سایت یاهو

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید