Iranian Agriculture News Agency

پیام وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت فیداکسپو

دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فیداکسپو فردا سه‌شنبه (دوم شهریورماه) در بوستان گفت‌وگوی تهران افتتاح می‌شود، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در آستانه افتتاح این رویداد تخصصی پیامی را صادر کرده است که نشان از اهمیت این رویداد نزد وزیر جهاد کشاورزی دارد.

پیام وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت فیداکسپو


دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فیداکسپو فردا سه‌شنبه (دوم شهریورماه) در بوستان گفت‌وگوی تهران افتتاح می‌شود، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در آستانه افتتاح این رویداد تخصصی پیامی را صادر کرده است که نشان از اهمیت این رویداد نزد وزیر جهاد کشاورزی دارد.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی؛ متن پیام محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی بدین شرح است: "افزایش تقاضا برای غذا به دلیل رشد روزافزون جمعیت و افزایش سطح مصرف از یک سو و کاهش منابع تولید به همراه تغییرات اقلیمی از سوی دیگر از عوامل مهم در چرخه تولید مواد غذایی از جمله منابع پروتئینی حیوانی هستند. یکی از مهم ترین اجزای زنجیره تولید محصولات پروتئینی حیوانی، فراهم بودن نهاده ها به ویژه خوراک مورد نیاز برای دام، طیور و آبزیان است. بخش عمده ای از تولیدات کشاورزی در جهان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مورد مصرف دام، طیور و آبزیان قرار می گیرد و صنایع خوراک دام نقش مهمی در فرآوری و تهیه مواد خوراکی مورد نیاز دام، طیور و آبزیان دارند. این صنعت در تأمین خوراک آماده با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز ضمن افزایش تولید محصولات پروتئینی، زمینه ارتقاء ایمنی و سلامت محصولات را نیز فراهم می نماید.

این ویژگی موجب شده تا همه کشورهای صاحب این صنعت به طور مستمر خود را با آخرین دانش و فن آوری ها تجهیز نموده و افزایش سهم خود در بازارهای داخلی و بین المللی را پیگیری نمایند. در برنامه های توسعه بخش کشاورزی جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه ای به بخش دام، طیور و آبزیان شده است. برنامه هایی که برای افزایش ظرفیت تولید، مصرف و صادرات محصولات دام، طیور و آبزیان در کشور به اجرا گذاشته شده به گونه ای است که نیازمند بهبود کمی و کیفی و افزایش بهره وری در ضریب تبدیل خوراک است. بخش بزرگی از این مهم با سرمایه گذاری مناسب و معرفی و نهادینه نمودن فن آوری های نو از لحاظ ترکیب و سلامت خوراک و هم چنین از لحاظ صنایع و ماشین آلات مربوطه امکان پذیر خواهد شد.

صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان کشور نباید تنها به تأمین نیاز بازارهای داخلی بسنده نماید، بلکه بایستی با رعایت استانداردهای بین المللی در چارچوب خط مشی اقتصاد مقاومتی برای گسترش بازارها و رسیدن به معیارها و شرایط رقابتی در بازارهای بین المللی حضور پیدا کند. مطمئناً با چنین رویکردی جمهوری اسلامی ایران یکی از قطب های مطرح در بازارهای خارجی در تأمین خوراک دام، طیور و آبزیان خواهد بود. برگزاری نمایشگاه های تخصصی از جمله نمایشگاه حاضر که در چارچوب خط مشی های بخش کشاورزی کشور برگزار می شوند، یکی از فرصت های مناسب برای معرفی و آشنایی شرکت ها و دست اندرکاران و افراد علاقه‌مند به بخش و شناسایی و بهره برداری از قابلیت ها و توانمندی های متقابل و تبادل دانش و تجارب در سطوح ملی و بین المللی است.

امید است برگزارکنندگان همایش و نمایشگاه بین المللی خوراک دام، طیور و آبزیان (Iran Feed Expo) نیز با تاسی از رویکردهای فوق به نحوی این رویداد را سازماندهی و برگزار کنند که مصداق عملی ایجاد فضای رقابتی برای کلیه ذی نفعان صنعت خوراک به شمار رفته و ضمن ارایه آخرین دستاوردهای داخلی و بین المللی به تقویت توانمندی ها و خودباوری ملی کمک نموده و همسو با سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی بستر مناسبی را برای تأمین نیاز داخلی و توسعه صادرات و هم چنین جذب مشارکت ها و سرمایه گذاری های خارجی با رویکرد تبادل و انتقال تکنولوژی و دانش روز دنیا فراهم نمایند."/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید