Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ایانا:

صندوق حمایت از صنعت خوراک دام به‌زودی تشکیل می‌شود/ فیداکسپو، از سه‌شنبه افتتاح می‌شود

معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی از افتتاح دومین نمایشگاه فیداکسپو با حضور شرکت‌های برتر صنعت خوراک دام در تهران خبر داد.

صندوق حمایت از صنعت خوراک دام به‌زودی تشکیل می‌شود/ فیداکسپو، از سه‌شنبه افتتاح می‌شود


معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی از افتتاح دومین نمایشگاه فیداکسپو با حضور شرکت‌های برتر صنعت خوراک دام در تهران خبر داد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: افتتاحیه دومین نمایشگاه بین‌المللی خوراک دام، طیور و آبزیان ایران، فردا دوم شهریورماه با حضور شرکت‌های برتر صنعت خوراک دام، برگزار می‌شود.

تورج صارمی با اشاره به اینکه بیش از 80 شرکت ایرانی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: نمایشگاه فیداکسپو به مدت سه روز و تا چهارم شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران، بوستان گفت‌وگو، ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، از آنجا که بیش از 70 درصد هزینه‌های واحدهای تولیدی را موضوع خوراک به خود اختصاص می‌دهد، بنابراین برای کاهش هزینه‌ها استفاده از دانش و تکنولوژی‌های روز دنیا برای بهره‌برداران بسیار مفید و مؤثر خواهد بود. بر این اساس، نمایشگاه‌های تخصصی مانند فیداکسپو می‌تواند در ارتقای سطح دانش و تبادل اطلاعات تولیدکنندگان، نقشی تعیین‌کننده داشته باشد.

صارمی معتقد است: در دو سال پیش، فید اکسپو یکی از نمایشگاه‌هایی بود که برای نخستین بار در زمینه خوراک دام برگزار شد و زمینه حضور گسترده صاحبان صنایع مربوط به صنعت خوراک دام را فراهم کرد. ضمن اینکه در کنار نمایشگاه، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای علاقه‌مندان در زمینه‌های مختلف برگزار شد تا در ارتقای سطح علمی شرکت‌کنندگان مؤثر باشد.

بهبود ضریب تبدیل خوراک دام، کاهش ضایعات، استفاده از پسماندها، تکنیک‌های ارزیابی خوراک دام، تغذیه مناسب در راستای حفظ سلامت دام و مبحث استفاده از افزودنی‌ها از مهم‌ترین مسائلی بود که در نمایشگاه قبلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در سمینارها مطرح شد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه فیداکسپو، برای افزایش هرچه بیشتر بهره‌وری در ارتباط با خوراک دام، در سال‌های آینده روی موضوعات و مسائل به‌روز بخش مانند چگونگی بهبود راندمان و ضریب تبدیل خوراک، روش‌های جدید در بسته‌بندی و ذخیره انواع علوفه، روش‌های استاندارد در استفاده از تجهیزات مکانیزه در خوراک‌دهی و تمام روش‌هایی که به کاهش هزینه‌های خوراک منجر می‌شود، تمرکز بیشتری داشته باشند تا در این مسیر به ارتقای سطح دانش بهره‌برداران و افزایش سود اقتصادی آنها اقدامی عملی و کاربردی صورت گیرد.

صارمی با بیان اینکه هم‌اکنون 644 کارخانه و کارگاه تولید خوراک دام در کشور وجود دارد، ادامه داد: این تعداد ظرفیت اسمی 19 میلیون تن در سال را دارند که تحت استانداردهای روز فعالیت می‌کنند. این در حالی است که سال گذشته تولید کل خوراک دام کشور حدود هشت میلیون تن بود که از این مقدار، 250 هزار تن به کشورهای همسایه نظیر امارات، عراق، ترکمنستان، آذربایجان و افغانستان صادر شد.

وی در پایان تصریح کرد: در حال پیگیری راه‌اندازی صندوق حمایت از صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان هستیم. البته کلیات طرح توسط مقام عالی وزارتخانه به تأیید رسیده و سند تاسیس آن هم توسط دفتر بهبود تغذیه با همکاری صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی و تشکل‌های مربوطه تدوین شده است؛ بنابراین به‌زودی این صندوق تشکیل شده و گامی مثبت در راستای بهبود وضعیت تولید خوراک در کشور برداشته خواهد شد./

V-950601-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید