Iranian Agriculture News Agency

زمان برگزاری جشن زغال‌اخته تغییر کرد/ جشن زغال‌اخته در روستای هیر 11 شهریور برگزار می‌شود

جشن زغال‌اخته که قرار بود در دومین جمعه شهریورماه جاری برگزار شود، به‌دلیل تقارن با روز شهادت امام محمدتقی(ع)، به 11 شهریورماه موکول شد.

زمان برگزاری جشن زغال‌اخته تغییر کرد/ جشن زغال‌اخته در روستای هیر 11 شهریور برگزار می‌شود


جشن زغال‌اخته که قرار بود دومین جمعه شهریور برگزار شود، به‌دلیل تقارن با روز شهادت امام محمدتقی (ع) ، به 11 شهریورماه جاری موکول شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با هدف شناساندن بهتر محصول زغال‌اخته به مردم، آشنایی با آداب و رسوم منطقه، افزایش رونق اقتصادی، تسهیل در فروش محصول و... برپا می‌شود.

احمد مستخدمی افزود: به‌دلیل مصادف شدن جمعه دوم شهریورماه با ایام شهادت امام محمدتقی (ع) ، جشنواره فوق به روز قبل از آن یعنی 11 شهریورماه تغییر کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و روستای هیر که امکانات رفاهی زیادی ندارد، از علاقه‌مندان درخواست می‌شود با تجهیزات کامل و در نظر گرفتن احتمال ترافیک چندساعته، آماده سفر شوند.

مستخدمی ادامه داد: ظرفیت منطقه و فضای روستا محدود است و از سوی دهیاری منطقه رازیان، برای تنها دوهزار نفر برنامه غذا پیش‌بینی شده است.

وی در پایان تصریح کرد: جاده منتهی به روستای هیر مسدود بوده و به‌دلیل کوهستانی و باریک بودن جاده ممکن است مشکلاتی در تردد به‌وجود آید.

گفتنی است، دومین جشنواره زغال‌اخته با برگزاری مراسم سنتی محلی و عرضه محصول روز 11 شهریورماه در روستای هیر از توابع الموت غربی استان قزوین برگزار می‌شود./


M-950602-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید