Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

هنوز نتوانسته‌ایم دامنه بیمه محصولات کشاورزی را گسترش دهیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اقدامات انجام‌شده، متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم دامنه بیمه محصولات کشاورزی را گسترش دهیم.

هنوز نتوانسته‌ایم دامنه بیمه محصولات کشاورزی را گسترش دهیم

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، نیاز علی ابراهیمی پاک در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان با اشاره به خسارت حوادث غیر مترقبه به محصولات کشاورزی افزود: خطر پذیری محصولات کشاورزی لزوم توجه به مقوله بیمه محصولات این بخش را دو چندان خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه با فرهنگ سازی و آموزش و ترویج واطلاع رسانی باید سطح پوشش محصولات کشاورزی را گسترش داد، از کشاورزان و باغداران استان خواست: برای جبران خسارت محصولات قبل از فصل کشت محصول با هماهنگی اقدام به بیمه محصولات کشاورزی کنند تا در صورت بروز خسارت از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی جبران خسارت انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی استان قزوین و اینکه هر ساله خسارتی به محصولات کشاورزی در مناطق مختلف استان وارد می شود بر مطالعه، شناسایی و پهنه بندی مناطق آسیب پذیر مخاطرات کشاورزی تأکید کرد.

به گفته ابراهیمی پاک با اقدامات انجام شده و مدیریت واحد می توان از گسترش خسارات جلوگیری و با برنامه ریزی بخشی از خسارت وارده را جبران کرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید