Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

افزایش 80 هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی در استان کردستان

معاون بهبود تولیدات دامی استان کردستان از افزایش 80 هزار قطعه ای مرغ گوشتی در این استان خبر داد.

افزایش 80 هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی در استان کردستان

معاون بهبود تولیدات دامی استان کردستان از افزایش 80 هزار قطعه ای مرغ گوشتی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، جعفری بابیان این مطلب که کشاورزی استان رشد مناسب و بهینه در بخش ها و زیربخش ها در افزایش تولیدهای شاخص دارد افزود: به عنوان مثال در بحث تولید مرغ و تخم مرغ، گوشت قرمز و شیر افزایش چشمگیری داشته و این روند ارزش تولید ناخالص داخلی را افزایش می دهد و در نتیجه درآمد ناخالص استان افزایش می یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی استان با اشاره به افزایش تولیدات در بخش های مختلف خاطر نشان کرد: در سال زراعی 94 تولید شیر 221 هزار تن، تولیدگوشت قرمز 26 هزار تن، تولید مرغ 701 هزار و 151 تن، تولید تخم مرغ 4 هزار و 920 تن، تولید عسل 1 هزار و 30 تن و در مجموع تولید به 323 هزار و 101 تن رسید.


افزایش 80 هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی در استان

جعفری یادآور شد: در هفته دولت و افتتاح 4 واحد مرغ گوشتی در استان راندمان تولید در مرغداری ها 80 هزار قطعه در هر دوره افزایش می یابد.

وی با اشاره به افتتاح چهار واحد مرغ گوشتی به ترتیب یک واحد در شهرستان بانه، یک واحد در شهرستان بیجار و دو واحد در شهرستان سنندج با سرمایه گذاری سه میلیارد تومانی که حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان آن تسهیلات و مابقی سرمایه گذاری شخصی تشکیل می دهد.

معاون بهبود تولیدات دامی استان افزود: با توجه به تلاش های مستمر جهاد کشاورزی استان در فصول تیر و مرداد درباره کاهش جوجه ریزی در کشور استان کردستان، نه تنها با کاهش جوجه ریزی مواجه نیست، بلکه با افزایش این امر نیز رو به روست.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: علاوه بر ثبات کاری در صنعت مرغداری، تعداد شغل ایجاد شده در این صنعت 13 هزار نفربه طور مستقیم و غیر مستقیم است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید