Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در کرمانشاه اعلام کرد:

70 هزار میلیارد ریال از طلب کشاورزان برای خرید گندم پرداخت شد/ پرداخت باقی مانده مطالبات ؛ به زودی

دولت با شدت و جدیت به دنبال تامین باقی مانده مطالبات کشاورزان است که آن را به زودی تامین و به کشاورزان پرداخت خواهیم کرد.

70 هزار میلیارد ریال از طلب کشاورزان برای خرید گندم پرداخت شد/ پرداخت باقی مانده مطالبات ؛ به زودی

وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت 70 هزار میلیارد ریال بابت خرید گندم به کشاورزان کشور خبر داد و گفت: دولت با شدت و جدیت به دنبال تامین باقی مانده مطالبات کشاورزان است که آن را به زودی تامین و به کشاورزان پرداخت خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، محمود حجتی چهارشنبه شب در جلسه کارگروه آب و کشاورزی استان کرمانشاه که با حضور استاندار برگزار شد با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، تمام تلاش دولت را رفع دغدغه کشاورزان و توجه و رسیدگی به مسایل و مشکلات این قشر دانست و افزود: دولت با وجود مشکلات منابع مالی و بانکی، خود را موظف به تامین بدهی های خود به کشاورزان می داند.
او قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را امسال 12 هزار و 700 ریال ذکر کرد و گفت: در سال 92 با همین تعداد کشاورز فعلی و با گندم به قیمت هرکیلوگرم هشت هزار و 500ریال، دولت 40 هزار میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت کرد اما در دولت تدبیر و امید تاکنون 70 هزار میلیارد ریال پرداخت کرده ایم.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود گریزی به کم آبی در مناطق مختلف کشور زد و گفت: ایران از هزاران سال قبل همواره درگیر کم آبی و بی آبی بوده و این موضوع جدیدی نیست و این موضوع نباید باعث کم کاری در حوزه کشاورزی شود.
حجتی با بیان اینکه در مناطقی که بالای 300 میلی متر باران می بارد نباید دغدغه بی آبی داشته باشیم افزود: در بسیاری از مناطق از جمله کرمانشاه بیش از 300 میلی متر باران به طور متوسط می بارد و از این رو با برنامه ریزی و مدیریت می توان از وضعیت فعلی آب به طور مناسبی استفاده کرد.
او متوسط بارندگی در استان کرمانشاه را 800 میلی متر ذکر کرد و گفت: باید به سمت استفاده بهینه از منابع آبی با استفاده از فن آوری و علم روز برویم و از منابع آب و خاک موجود در جهت افزایش بهره وری، افزایش درآمد و ایجاد اشتغال بیشتر بهره بگیریم.
او استان کرمانشاه را نیز به دلیل بارش های مناسب مستعد برای ایجاد باغ دانست و تاکید کرد: در زمین های شیب دار می توان باغات فراوانی ایجاد کرد.
او با بیان اینکه دولت به طور جدی از بخش کشاورزی حمایت می کند گفت: ما در دولت به مشکلات حوزه کشاورزی و کشاورزان واقف هستیم و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات این قشر می کنیم و معتقدیم هیچ بخشی به اندازه بخش کشاورزی مسائل و مشکلات ندارد.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین در ادامه به ظرفیت های بالای استان کرمانشاه در بخش گیاهان دارویی اشاره و تاکید کرد: دانش آموختگان رشته های کشاورزی در قالب شرکت های تعاونی و خدماتی در این بخش ها مشغول به کار شوند.
حجتی افزود: این افراد باید آستین های همت را بالا بزنند و با استفاده از دانش و علمی که دارند در مزارع مشغول به کار شوند و وزارت جهاد کشاورزی نیز از آنها حمایت می کند.
او افزایش تولید محصولات کشاورزی از را از مهمترین اهداف و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: باید خود را از واردات محصولات و وابستگی به کشورهای خارج بی نیاز کنیم.
در این جلسه برخی از اعضای تشکل های کشاورزی استان کرمانشاه نیز مسایل و مشکلات خود را مطرح کردند.
وزیر جهاد کشاورزی به نمایندگی از هیات دولت به مناسبت گرامیداشت هفته دولت مهمان مردم کرمانشاه است و قرار است امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان شرکت کند و همچنین از چند طرح و پروژه بخش کشاورزی نیز بازدید نماید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید