Iranian Agriculture News Agency

ورود 33موضوع محیط زیست به کتاب درسی دانش آموزان / دستورالعمل دانشگاه‌های سبز توسط محیط زیست کشور به وزارت علوم ارائه شد

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 33 موضوع محیط زیستی در کتاب‌های درس دانش‌آموزان افزوده می‌شود.


معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 33 موضوع محیط زیستی در کتاب‌های درس دانش‌آموزان افزوده می‌شود .

به گزارش ایانا، مهناز مظاهری در نشست خبری با خبرنگاران گفت: دولت یازدهم خود را یک دولت محیط زیستی می‌داند .

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تفاوت‌هایی در محیط زیست صورت گرفته است، تاکید کرد: این موضوع نشات گرفته از دیدگاه دولت است .

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست با اشاره به مشکلات محیط زیستی کشور عنوان کرد: دانشگاه شهید بهشتی وضعیت محیط زیستی را طی ده سال گذشته مورد بررسی کرده که نشان از تغییرات و تحولات است .

مظاهری با اشاره به اینکه فرصت خوبی است که با ارائه آماری آگاهی در زمینه وضعیت محیط زیست افزایش یابد، تاکید کرد: با ارائه این آمار می‌توان به تغییرات محیط زیستی دست یافت .

وی با اشاره به نقش رسانه در موضوع آموزش و پژوهش تصریح کرد: این معاونت در چهار موضوع نقش دارد و چه از نظر عملی و چه تئوری باید به طوری عمل کند که بتوان در زمینه محیط زیست آموزش‌های لازم را داد .

معاون آمو ز ش و پژوهش سازمان محیط زیست با اشاره به تعامل محیط زیست با آموزش و پرورش تصریح کرد: بیش از 33 موضوع با محوریت محیط زیست به کتاب‌های آموزش و پرورش وارد شود .

مظاهری از ورود دو واحد درسی انسان و محیط زیست پس از طی مراحل برای دانش‌آموزان خبر داد و گفت: خوب است که کودکان از سنین پایین با محیط زیست آشنا شوند .

وی با اشاره به اینکه در زمینه آموزش در مهد کودک‌ها باید ورود پیدا کنند، اضافه کرد: دانشگاه شهید بهشتی برای مربیان مهدهای کودک این آموزش‌ها را در نظر گرفته است .

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست با بیان اینکه در محیط زیست در بخش پژوهش با همکاری معاونت متوسطه آموزش و پرورش در زمینه محیط زیست دانش‌آموزان صاحب نظر می‌شوند، افزود: در بحث دانشگاه‌ها اولویت‌های پژوهشی محیط زیست یک سال و 2 ماه طول کشید تا اولویت‌ها براساس نیاز پژوهش کشور احصا شده است .

مظاهری با اشاره به اینکه دستورالعمل دانشگاه‌های سبز توسط محیط زیست کشور به وزارت علوم ارائه شده است، اضافه کرد: این دانشگاه‌ها براساس شاخصه‌های پایداری فعالیت می‌کنند .

وی با اشاره به اینکه دانشگاه زنجان از بین بیش از 400 دانشگاه رتبه 69 دانشگاه را کسب کرده است، عنوان کرد: این دانشگاه براساس شاخص‌های پایداری و مدیریت سبز دانشگاه‌ها مدیریت سبز را دریافت کرده است .

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست اضافه کرد: محیط زیست از وزارت علوم درخواست کرده تا دو واحد درس در زمینه محیط زیست ارائه دهند .

مظاهری با اشاره به برگزاری دو نشست تخصصی در زمینه محیط زیست در کشور اعلام کرد: نشست تخصصی استان‌های ساحلی و استان‌های غرب کشور با حضور 11 استان برگزار شده است .

وی با بیان اینکه 250 پروژه تحقیقاتی دانشگاه به محیط زیست ارسال شده بود اظهار کرد: از این تعداد 70 پروژه مورد بررسی قرار گرفته است که همگی از اعتبارات استانی تامین شده است .

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه نباید بدون پژوهش تصمیم‌گیری صورت گیرد، عنوان کرد: محیط زیست و معاونت فناوری در شناسایی نخبگان محیط زیستی گام‌های خوبی برداشته شده است .

مظاهری از تدوین دو سند محیط زیستی در کشور خبر داد و اضافه کرد: یکی سند دریایی سند توسعه فن‌آوری آب خاک و فرسایش و دیگری سند علم و فرهنگ بوده که به شورای عالی فرهنگی تحویل داده شده است .

وی از ایجاد بانک اطلاعاتی همه اطلاعات 30 ساله گذشته خاطر نشان کرد: اطلاعات نخبگان محیط زیستی نیز ایجاد می شود .

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست با بیان اینکه 6 بحث اقتصاد مقاومتی با اقتصاد سبز هم‌پوشانی دارد، گفت: اگر ارزش‌گذاری‌ها مشخص نشود می‌تواند اثر منفی داشته باشد .

وی با اشاره به اینکه تعداد سمن‌ها در آغاز دولت 430 بود، اضافه کرد: 820 سمن در محیط زیست فعالیت می‌کند .

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه در سال 95 آموزش سمن‌ها در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: آموزش جوامع محلی روستائیان و زنان در دستور کار سازمان قرار دارد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید