Iranian Agriculture News Agency

توسعه همکاری محیط زیستی ایران و فرانسه

وزیر محیط زیست، انرژی و امور دریاهای جمهوری فرانسه شامگاه شنبه وارد ایران شد. وی قرار است با رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران دیدار و در زمینه همکاری های محیط زیستی به ویژه در بخش تغییرات آب و هوایی گفت و گو کند.

توسعه همکاری محیط زیستی ایران و فرانسه


وزیر محیط زیست، انرژی و امور دریاهای جمهوری فرانسه شامگاه شنبه وارد ایران شد. وی قرار است با رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران دیدار و در زمینه همکاری های محیط زیستی به ویژه در بخش تغییرات آب و هوایی گفت و گو کند .

به گزارش ایانا، سفر این وزیر فرانسوی به ویژه به عنوان رئیس بیست و یکمین کنفرانس متعهدین به تغییرات آب و هوایی می تواند زمینه همکاری های محیط زیستی دو کشور را توسعه دهد .

در این سفر، سگولن رویال و معصومه ابتکار در زمینه عملیاتی شدن سند یادداشت های زیست محیطی دو جانبه بین ایران و فرانسه که زمستان سال گذشته و طی سفر رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به این کشور امضا و مبادله شد، گفت و گوهایی خواهند داشت .

گفت و گو در زمینه انتشار گازهای گلخانه ای، سفر به ارومیه و بازدید هوایی از دریاچه ارومیه، دیدار با وزیر نیرو و گفت و گو در زمینه منابع آب، تصفیه پساب های صنعتی و انسانی، برگزاری نشست خبری همراه با ابتکار و سفری کوتاه به اصفهان و بازدید از جاذبه های توریستی و محیط زیستی این شهر برخی از برنامه های رویال در سفر دو روزه وی به ایران است .

ماه مه گذشته، در طول نشست برنامه محیط زیست سازمان ملل که در نایروبی/ کنیا برگزار شد، رویال در برابر نمایندگان ١٧٠ کشور از خطرات درگیرهای مسلحانه، مهاجرت و ارتباط آنها با تغییرات اقلیمی نام برد. وی همچنین در گفت و گوهای محیط زیستی در شهر بن/ آلمان که در بهار گذشته انجام شد، از تعیین کمینه قیمت ثابتی برای کربن به مقدار ٣٠ یورو برای هر تن در برنامه بودجه سال ٢٠١٧ کشورش، به عنوان قدمی موثر برای کاهش گازهای گلخانه ای یاد کرد و از کشورهای دیگر خواست تا با این قدم همراهی کنند. (قیمت کربن برای هر تن در طول سال های ٢٠٠٨ به بعد از ٣٠ یورو به ٦ یورو کاهش یافته است ).

در گذشته نیز رو یال بارها به مسئولیت کشورهای ثروتمند به عنوان سرمشقی جهت مبارزه با تغییرات اقلیمی برای کشورهای در حال توسعه اشاره کرده است .

رویال معتقد است باید تولید انرژی های تجدیدپذیر را افزایش داد و همین موضوع، یعنی گسترش استحصال انرژی های نو در ایران، یکی از موضوعات مورد علاقه طرفین در تهران است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید